یک ماه از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کرونا در بوشهر گذشت

یک ماه پیش بود که نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر شناسایی و اعلام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پانزدهم اسفند بود که دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به شناسایی نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا، اعلام کرد سه مورد ابتلا به این ویروس در استان شناسایی شده‌اند.

پس از آن، ظهر هر روز منتظریم تا سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان، جدیدترین آمار مبتلایان و بهبود یافتگان را اعلام کند.

سال ۹۸ را در حالی به پایان بردیم که ابتلای ۵۴ نفر به ویروس کرونا تایید شده بود و چهار نفر نیز به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده بودند.

یک ماه از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کرونا در بوشهر گذشت

در نخستین روز از سال ۹۹ هم، یک مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسید.

از ۱۵ اسفند تا کنون روز‌هایی بوده‌اند که مورد جدیدی از ابتلا گزارش نشده است مانند امروز (جمعه ۱۵ فروردین)، و روزی هم بوده مانند بیست و نهم اسفند و دهم فروردین که ۱۰ مورد جدید ابتلا به این ویروس شناسایی شده‌اند.

بر اساس آماری که امروز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اکنون ۱۰۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده‌اند که ۵۹ نفر معادل ۵۶ درصد مرد و ۴۶ نفر معادل حدود ۴۴ درصد زن هستند.

یک ماه از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کرونا در بوشهر گذشت

در میان مبتلایان به این ویروس، تا کنون هفت نفر جان باخته‌اند و ۸۷ نفر هم بهبود یافته‌اند.

همچنین ۹۴ نفر از مبتلایان بومی و ۱۱ نفر غیربومی هستند.

در میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر، دشتستان با ۴۲ نفر، ۴۰ درصد مبتلایان را به خود اختصاص داده است. بوشهر نیز با ۲۶ نفر بیش از ۲۴ درصد مبتلایان را دارد.

تا کنون در شهرستان گناوه ۱۳، کنگان ۹، تنگستان و جم ۴، دیلم وعسلویه ۳، و دشتی یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا تایید شده است.

در این میان دیر تنها شهرستانی است که تا امروز موردی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آن گزارش نشده است.

روز‌های پایانی سال ۹۸ و روز‌های نخست سال ۹۹ زیر سایه کرونا متفاوت از سال‌های گذشته سپری شد.

سایه این ویروس همچنان بر سر همه جهان سنگینی می‌کند و زندگی همه تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

کارکنان بهداشت ودرمان در زمینه مقابله با کرونا جلودارند. اما کسان دیگری هم هستند که در این خصوص فعالانه حضور دارند. ازتولیدکنندگان اقلام بهداشتی تا نیرو‌های مردمی، پلیس، هلال احمر و بسیج.

در این میان بسیاری از شغل‌ها این روز‌ها کسب و کارشان تعطیل شده است. آن‌هایی هم که لازم است سر کار خود باشند باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

یک ماه از شناسایی نخستین موارد ابتلا به کرونا در بوشهر گذشت

به مردم نیز گفته شده مگر در مواقع لزوم از خانه بیرون نیایند. هر وقت هم خواستند از خانه خارج شوند باید با رعایت نکات بهداشتی باشد.
سختگیری‌ها برای رفت و آمدها، از هشتم فروردین با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی شدت گرفته است.

هنوز مشخص نیست که جولان این ویروس تا کی ادامه خواهد داشت، اما مسئولان بهداشت و درمان همچنان بهترین نسخه برای پیشگیری از گسترش آن را ماندن در خانه می‌دانند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.