تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بوشهر ثابت ماند/ به تعداد فوتی‌ها یک نفر افزوده شد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: مورد جدیدی به آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزوده نشد و تعداد مبتلایان همان ۱۰۵ نفر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: فهرست مبتلایان به ویروس کرونا در استان تغییری نکرده و ثابت مانده است.

او افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا جمعه ۱۵ فروردین ۱۰۵ نفر شامل ۵۹ مرد و ۴۶ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۸۷ نفر از آنان با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند.

کشمیری بابیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر تا کنون به هفت نفر رسیده است، گفت: خانمی ۵۹ ساله که پیش از این نمونه آزمایش کرونایش مثبت اعلام‌شده بود دیروز فوت کرده است.

او بابیان اینکه تا امروز ۵۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، عنوان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۰۵ نفر) تاکنون ۸۷ نفر با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۱ نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: کارکنان بهداشت و درمان استان با قدرت تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.

کشمیری با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، تاکید کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند تا نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

او گفت: هم استانی‌ها در صورت مسافرت در دو هفته اخیر و برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به پایگاه safar۹۹.bpums.ac.ir مراجعه  و فرم مربوط را تکمیل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خطاب به مردم، افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است. در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.