رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:بیماران کرونایی و حاد تنفسی استان بوشهر ضمن اینکه از تخفیف ۴۰ درصدی درمان برخوردار هستند بیماران کم‌بضاعت رایگان درمان و مرخیص می‌شوند.

بیماران کرونایی کم‌بضاعت رایگان درمان می‌شوندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تخفیف در نظر گرفته شده، بستری و درمان ۴۰ درصد از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های این استان رایگان انجام می‌شود.

او ادامه داد: ۶۰ درصد بیماران نیز که توان مالی داشتند و درخواست تخفیف نداده بودند فقط ۱۰ درصد هزینه بستری و درمان را پرداخت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۹۰ درصد هزینه بیماران علائم حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های را بیمه پرداخت می کند و فقط ۱۰ درصد هزینه دارو‌ها، آزمایش‌های تشخیصی کرونا خدمات هتلینگ بیمارستانی به عهده بیماران است.

کشمیری گفت: کادر بهداشت و درمان استان با شدت و قدرت تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور دارند.

او تاکید کرد: مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است پس مردم تردد نکنند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام کنند.

دبیرستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر بیان کرد: درصورتی که افرادی در دو هفته گذشته به مسافرت رفته‌اند برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت safar ۹۹.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است پس به سئوال‌ها با دقت پاسخ بدهید تا مجبور به پیگیری دوباره نباشیم.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع بیمار یابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سر شماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یعنی با وجود این همه مشکل اقتصادی از مردم هم بابت هزینه های درمان کرونا پول دریافت می کنید چه بلایی دارید سرمون میارید خدا به دادمون برسه.