مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : به منظور کاهش چرخه انتقال کرونا بر دفن بهداشتی پسماند‌های مراکز درمانی استان نظارت دقیق می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه فریدون یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه مواد استفاده شده برای گندزدایی اماکن تأثیر چندانی بر درختان و گیاهان ندارد، گفت : به دنبال انجام ضدعفونی محیط، ترکیبات بکار رفته در این مواد را از علوم پزشکی جویا شدیم.

او گفت : آب ژاول رقیق شده مواد ضدعفونی کننده را تشکیل می‌دهد و از آنجا که بسیار رقیق می‌شود تأثیر چندانی بر درختان و فضای سبز ندارد.

او گفت: البته شاید یکسری عوارض داشته باشد، اما به دلیل اینکه در شرایط بحرانی هستیم و این ضدعفونی کردن محیط می‌تواند در کنترل این بیماری مؤثر باشد فعلاً از این ترکیب استفاده می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این کار تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود، گفت: بارندگی‌هایی که داشتیم به ترقیق بیشتر و کاهش آثار مخرب آن کمک می‌کند.

یاوری به اقدامات انجام شده جهت مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این راستا طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده نسبت به ضدعفونی کردن محیط کار و سلامت همکاران اقدام کردیم و همچنین تعداد همکاران را بدون اینکه خللی در کار ایجاد شود کاهش دادیم.

او در چنین شرایطی جهت کاهش چرخه انتقال بیماری مدیریت انواع پسماند‌های عفونی و پزشکی را بسیار مهم و ضروری عنوان کرد وگفت: در این شرایط دفن پسماند‌های بیمارستانی در بیمارستان‌هایی که برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شده، با دقت بیشتری انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: پسماند‌های این بیمارستان‌ها با توجه به ریسک بالای انتشار ویروس کرونا در قالب پسماند‌های عفونی به محل دفن پسماند‌ها منتقل می‌شود.

این مسئول افزود: به طور مرتب گشت‌هایی محل دفن زباله‌های بی خطر سازی شده را به صورت دقیق مورد نظارت قرار می‌دهند.

یاوری گفت: از آنجا که این زباله‌ها جزو زباله‌های عفونی محسوب می‌شوند توسط دستگاه‌های غیرسوز بی خطر سازی می‌شوند و تحت نظارت علوم پزشکی به صورت کاملاً بهداشتی دفن می‌شوند.

او گفت: در حال حاضر ۲۳ بیمارستان در سطح استان داریم که تمامی آن‌ها به سیستم‌های غیرسوز مجهز هستند و زباله‌ها از طریق این سیستم بی خطر سازی شده و پس از جمع آوری، به طریق بهداشتی دفن می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در کارگروه مدیریت پسماند استان که قبل از تعطیلات عید به منظور مدیریت پسماند‌های ناشی از بیماری کرونا تشکیل شد عنوان کردیم اگر چنانچه میزان پسماند‌ها از توان سیستم‌های غیر سوز خارج بودند در برخی از بیمارستان‌ها سیستم‌های سوز داریم که در صورت نیاز می‌توانیم از این امکانات استفاده کنیم، اما تاکنون به لحاظ بی خطرسازی مشکلی نداشتیم.

این مسئول گفت: یکی از مهم‌ترین تمهیداتی که در این نشست به آن اشاره شد موضوع فراهم کردن سطل‌های زباله مازاد است تا در مکان‌های پرتردد مردم دست کش‌ها و ماسک‌های خود را در آن بیندازند.

او گفت: در شرایط خاص کنونی پسماند‌های جمع آوری شده از مخازن شهری به صورت مستقیم به محل دفن منتقل و از ورود آن‌ها به خط پردازش جلوگیری می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا‌نواصر‌
۱۸:۰۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
پیشگیری‌صحیح‌بیماریهای‌کرونا‌باید‌دولت‌واستانداریها‌وفرمانداریها‌تمامی‌استانهای‌کشور‌‌شهرداریهارا‌مکلف‌نمایند‌پسمانهارا‌دور‌از‌شهرها‌روستاها‌دفن‌کند‌ودرغیر‌اینصورت‌‌کشور‌از‌این‌مشکل‌رها‌نمی‌شود‌‌و‌مشکل‌برای‌کشور‌ومجموعه‌پزشکان‌دو‌چندان‌میشود