بالسینی گفت: مسئولان ورزشی به موفقیت شناگران ایرانی باور ندارند و از ما حمایت نمی‌کنند.

متین بالسینی ملی پوش شنای ایران در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات رشته شنا بیان کرد: حمایت‌های لازم از شناگران صورت نمی‌گیرد و مسئولان ورزشی هنوز به موفقیت شنا باور ندارند. هیچ فرقی بین رکورددار شنای ایران با سایر کشور‌ها وجود ندارد.

او افزود: زمانی که در امارات تمرین می‌کردم ۵ استخر در اختیار من قرار داشت که در هر استخر تمرین به خصوصی انجام می‌دادم. در ایران ساده‌ترین امکانات برای شنا وجود ندارد و حتی نمی‌توانند دمای آب استخر را ثابت نگه دارند.

بالسینی عنوان کرد: بار‌ها شناگران از کمبود امکانات گلایه کردند، اما مسئولان توجه خاصی به ورزشکاران ندارد. امکاناتی که در اختیار ما قرار دارد حتی به اندازه سطح آسیا نیست، اما از ما توقع حضور در المپیک را دارند. گفته می‌شود اگر مدال آسیایی کسب کنید از شما حمایت می‌شود، اما وقتی مدال کسب شود دیگر نیاز به کمک نیست.

ملی پوش شنا گفت: ۲۰۰ متر پروانه نسبت به سایر ماده‌های شنا نیازمند تفکر بیشتری است. در این رشته باید نسبت به سایر ماده‌های شنا برای موفقیت تمرین بیشتری کرد. ارتقا رکورد ۲۰۰ متر سخت بود و من برای رسیدن به این موفقیت روز‌های سختی را پشت سر گذاشتم. با ارتقا رکوردم  یک قدم به کسب سهمیه المپیک نزدیک شدم.

او در پایان اظهار کرد: بزرگترین مشکلاتی که با آن‌ دست و پنجه نرم می‌کنم مجوز خروج از کشور است. من باید هر چند وقت یک بار برای تمرین در کنار مربی خود به امارت بروم. مشکل دیگر من دمای بالای ۳۰ درجه آب استخر آزادی است. این دما برای تمرین بسیار بالا است. از طرفی استخر آزادی در زمستان به قدری سرد می‌شود که نمی‌تواند در آب دوام آورد. مشکلات فقط مالی نیست، ما مشکلات سخت افزاری هم داریم.


بیشتر بخوانید: گفت‌وگویی عیدانه با رکورددار شنای ۲۰۰ متر پروانه ایران


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار