خریداری و ذخیره سازی مرغ مازاد تولید کنندگان استان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مرغ مازاد تولیدکنندگان استان خریداری و ذخیره سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، طهماسب غلام پور، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مرغ مازاد تولیدکنندگان استان خریداری و ذخیره سازی می‌شود.

غلامپور با اشاره به اینکه در پی شیوع بیماری کرونا وضعیت عرضه و تقاضای مصرف گوشت مرغ دچار چالش و موجب کاهش قیمت مرغ شد، افزود: با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه از جمله ستاد تنظیم بازار، استانداری و شرکت پشتیبانی امور دام اقدام به خرید مرغ مازاد واحد‌های تولیدی از پنجم فروردین ۹۹ به بعد شده است.

او افزود: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان تاکنون بیش از ۴۲ تن مرغ مازاد خریداری شده و بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی و استاندارد‌های لازم، ذخیره سازی شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه در روز‌های آینده نیز مازاد مرغ تولیدی از تولیدکنندگان خریداری و ذخیره‌سازی خواهد شد، گفت:بخشی که نیاز است بطور مرتب و به صورت مرغ گرم با فعالیت مستمر کشتارگاه‌ها، واسطه‌های مربوطه و همچنین همکاران ما در سطح شهرستان‌ها وارد بازار مصرف می‌شود.

غلامپور افزود: برای تامین نیاز بازار همه کشتارگاه‌های استان تا ۱۶ فروردین به صورت کشیک فعال هستند.

او گفت: برای تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید کنندگان هم مکاتبات خوبی با وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته و مشکلی در تامین ذرت و سویا مورد نیاز مرغداران و همچنین جو مورد نیاز دامداران وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: سال گذشته بیش از ۳۷ هزار تن گوشت مرغ توسط ۲۵۰ واحد مرغ گوشتی در استان تولید شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار