رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: بودجه امسال استان ۱۴ هزار میلیارد ریال تعیین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بودجه امسال استان ۱۴ هزار میلیارد ریال تعیین شده که این میزان در مقایسه با پارسال با رشد ۳۰ درصدی همراه است.

او افزود: البته بودجه چهارمحال و بختیاری با احتساب بودجه ملی و منابع عمومی دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند از اعتبارات ملی به حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

شهریارپور با اشاره به وجود یک هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تکمیل و بهره برداری از این طرح‌ها حداقل به ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

او ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان طرح‌های مرتبط با «جهش تولید» را باید ارائه دهند.

شهریارپور گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید»، ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید کشور در سازمان برنامه و بودجه ایران تشکیل و فعال شده است.

او افزود: دستورالعمل مربوط به برنامه‌های استانی دوشنبه گذشته از سوی ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید کشور، به استان‌‎‌ها ابلاغ شد تا بر اساس آن برنامه عملیاتی و اجرایی مربوط به جهش تولید در استان‌ها تدوین و برای طرح و تصویب در آن ستاد به تهران ارسال شود.

شهریارپور اضافه کرد: آنچه که در این دستورالعمل مورد نظر قرار گرفته، بخش‌های اولویت دار در صنعت تولید مانند حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت، آب و کشاورزی، گردشگری و انرژی است.

او ادامه داد: در طرح‌های پیشنهادی استان‌ها به تأمین سرمایه در گردش طرح‌های موجود، تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام، ارتقای بهره وری طرح ها، بهره گیری از ظرفیت‌های بلااستفاده طرح ها، بازسازی و نوسازی طرح‌های دارای تکنولوژی قدیمی و ارتقای آن‌ها در راستای فناوری‌های جدید، بهره گیری مناسب از دانش محوری و شرکت‌های دانش بنیان توجه شده است.

شهریارپور گفت: در همین راستا دستگاه‌های اجرایی استان برنامه خود را ارایه دهند تا پس از جمع بندی در شورای برنامه ریزی و توسعه و یا ستاد اقتصاد مقاومتی استان، برای بررسی و تصویب در ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید کشور به تهران ارسال شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار