رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد از شناسایی و پلمپ یک واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

محمد جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد با اعلام اینکه دومین واحد تولید مواد ضدعفونی کننده غیر مجاز در مهاباد شناسایی و پلمپ شد، در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: این واحد تولیدی که به صورت غیرقانونی اقدام به تولید عمده مواد ضدعفونی کننده با برند‌های تقلبی و عرضه آن با قیمت‌های نامتعارف به بازار می‌کرد، شناسایی شد.

جهین افزود: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر وجود محلول ضدعفونی کننده بدون مشخصات در بازار، موضوع در دستور کار اکیپ‌های گشت مشترک بازرسی قرار گرفت.

او ادامه داد:با ردیابی محل تولید و توزیع این مواد ضدعفونی‌کننده مشخص شد شرکتی خصوصی که جواز تاسیس مربوط به تولید محلول‌های بهداشتی را ندارد و مواد اولیه از جمله الکل را خارج از شبکه تهیه می‌کند، در حال فعالیت است که با تایید شبکه بهداشت و درمان و دستور مراجع قضایی از ادامه فعالیت آن جلوگیری و محل مذکور پلمپ  شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: تعداد زیادی مواد ضد عفونی کننده تولیدی در محل توقیف و جهت بررسی بیشتر و طی مراحل قانونی کلیه اجناس صورتجلسه و توقیف شدند.

او ادامه داد: هم‌اکنون تنها ۲ مجوز تولید مواد ضدعفونی‌کننده در مهاباد صادر شده و که از فردا محصولات این شرکت‌ها خود در بازار عرضه می‌شود.

جهین افزود:  همزمان با شیوع بیماری کرونا در کشور عده‌ای افراد سودجو و فرصت‌طلب با توجه به نیاز جامعه به تولید مواد غیرمجاز و تقلبی و جعل عنوان و برچسپ شرکت‌های معتبر اقدام کرده‌اند که در این خصوص نظارت ویژه با همکاری عوامل انتظامی، مقامات قضایی و شبکه بهداشت و درمان در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.