مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از مسدود شدن مسیر‌های منتهی به اماکن تاریخی، گردشگری و طبیعی این شهرستان از امروز برای روز طبیعت خبر داد.

تدابیر لازم برای ممانعت از گشت و گذار مردم در روز سیزده بدر انجام شده استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با توجه به مصوبه شورای تامین شهرستان ماهنشان، از  روز گذشته کلیه مسیر‌های منتهی به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی با همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان ماهنشان مسدود شد.

ارجمند افزود: برای تداوم پیشگیری و کنترل شیوع کرونا ورود مردم به کوه‌های آلاداغ لار، دودکش جن، قلعه بهستان، دریاچه طبیعی شورگلی، منطقه کوهستانی و ییلاقی قارقالان، دربند قاطرچی، منطقه حفاظت شده، بقایای قلعه قشلاق یا قلعه گل بلاغی، چهار طاق کلیسا، مقبره‌ی مولانا همتی انگورانی، حسینیه، مقبره مولانا همتی انگورانی، قلعه کلیسا، گنجعلی بیگ قلعه سی، قلعه یاستی، منجیق لیق، گیلار تپه، اورتا تپه، تپه تکلی کانی، قبرستان گورتپه، دریاچه طبیعی خندقلو، یخچال طبیعی قوشقار، قلعه جوق سیاه منصور، چشمه‌های آب معدنی، دریاچه آب شیرین، کاروان‌سرا‌ها و قلعه‌های قدیمی، چشمه‌های آب گرم، دریاچه زیبای پری و تمامی مسیر‌های خروجی از شهر ماهنشان و تمامی مسیر‌های گردشگری در مناطق روستایی مسدود شد.

او اظهار داشت: تدابیر لازم برای ممانعت از گشت و گذار مردم در روز سیزده بدر انجام شده و از عموم شهروندان درخواست می‌شود، در راستای حفظ سلامتی خود و خانواده‌های خود و قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، در روز طبیعت در خانه‌های خود بمانند و برای به مناطق گردشگری نروند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به اینکه مردم تاکنون به پویش"در خانه میمانم" پیوسته اند افزود: انتظار داریم همگی این پویش را زنده نگه داشته و در روز طبیعت هم در خانه بمانیم.

او افزود: مشارکت مردم در پیشگیری و کنترل شیوع کرونا بسیار موثر دانست و گفت: بی توجهی به توصیه‌های مسوولان موجب افزایش آمار بیماران و فرسایش روحیه و توان کادر درمانی شده و به اقتصاد کشور نیز آسیب می‌زند.

در شمال غربی زنجان و در فاصله ۱۱۳ کیلومتری این شهر، شهری با قدمت ۴ هزار سال با نام ماهنشان وجود دارد. ماهنشان اولین و قدیمی‌ترین محل استقرار قوم ماد در ایران بوده است. بر اساس یافته‌های تاریخی، ماد‌ها از طریق کناره‌های رودخانه قزل اوزن وارد ایران شده و در ۱۵ کیلومتری ماهنشان مستقر شدند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.