آمارها نشان می دهد که تیم های خوزستانی در گلزنی ضعیف عمل کرده اند و از فوتبال برزیلی خود فاصله گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ۲۱ هفته از رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس در سال ۹۸ – ۹۹ گذشت و در آستانه برگزاری هفته بیست و دوم، این رقابت‌ها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمد. تا به اینجای رقابت‌ها ۳۵۳ گل به ثمر رسیده که سهم فولاد خوزستان، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان از این تعداد، ۵۶ گل بوده است.

میانگین گل‌های زده برای هر گروه در این فصل ۲۲.۶ است که خوزستانی‌ها میانگین کمتری دارند و با ۵۶ گل زده میانگین گل‌های زده این ۳ تیم به ۱۸.۶ رسیده است.

بهترین آمار گلزنی بین نمایندگان خوزستان متعلق به نفت آبادان است که با ۲۲ گل زده میانگین گل‌های زده‌شان از یک گل در هر بازی فراتر رفته است. بدترین آمار نیز متعلق به نفت مسجدسلیمان با ۱۶ زده است.

همچنین تعداد گل‌های زده ۲ تیم نخست جدول و نیز ۳ گروه انتهای جدول از نمایندگان خوزستان بیشتر است تا این آمار‌ها نشان دهد خوزستانی‌ها از فوتبال برزیلی خود فاصله گرفته‌اند.

همچنین نگاهی به گلزنان این ۳ تیم نشان می‌دهد که عیسی آل کثیر بهترین گلزن فعلی خوزستان در رقابت‌های لیگ برتر است که میانگین گل زده او در هر ۲ بازی یک گل است؛ آل کثیر هم اکنون ۳۱ ساله است و در نقل و انتقالات نیم فصل به دنبال جدایی از طلایی پوشان بود؛ همچنین او در مصاحبه‌های خبری خود بعد از نیم فصل به علاقه قلبی‌اش نسبت به پرسپولیس تأکید می‌کند تا به نوعی خودش را در لیست خرید پرسپولیس برای فصل آینده جای دهد.

در تیم قرمزپوش خوزستانی وضعیت خط حمله نیز کمی بحرانی‌تر است؛ بهترین گلزن فولاد تا هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر ایوب والی و لوسیانو پریرا هستند که هرکدام از آن‌ها ۴ بار توپ را وارد دروازه حریف کردند. وضعیت وقتی بغرنج‌تر می‌شود که بدانیم پست ایوب والی مدافع آخر است و پریرا دو گل از ۴ گل خود را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده است.

نفت مسجدسلیمان با تارتار هم اولویت خود را برای گل نخوردن گذاشته و هدف اصلی آن‌ها هم ماندن در لیگ برتر است؛ به همین دلیل تاکنون بعد از گل گهر سیرجان تیم آنت‌های جدولی صاحب بدترین خط حمله لیگ برتر است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.