پیش بینی می‌شود حداقل ۶ الی ۸ هفته دیگه استان ما درگیر کرونا بوده و این روند همچنان ادامه داشته باشد.

دکتر ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به سرایت پذیری بسیار بالای ویروس کرونا گفت: اگر هر شخص مبتلایی تنها دونفر را به این ویروس مبتلا کند روند شیوع کرونا به شدت افزایش می‌یابد.

او افزود: رعایت نکات بهداشتی توسط افراد مبتلا شده و همچنین شناسایی به موقع افراد مبتلای قطعی به کوید ۱۹ توسط کادر درمان و پزشکی دوعامل مهم در جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری است.

قادری در پاسخ به اینکه روند کاهشی آمار مبتلایان به این ویروس در استان کردستان چه وقت خواهد بود، بیان کرد: با وجود تلاش مسئولان و مردم جهت مبارزه با کرونا پیش بینی این موضوع  بسیار سخت است، اما مبارزه جانانه می‌تواند میزان آسیب پذیری و تعداد جان باختگان را کاهش دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: پیش بینی می‌شود حداقل ۶ الی ۸ هفته دیگه استان ما درگیر کرونا بوده و این روند همچنان ادامه داشته باشد.

او از مردم خواست در روز ۱۳ فروردین جهت همکاری با کادر پزشکی در خانه بمانند چرا که افزایش حضور در اجتماعات میتواند شیوع کرونا را بیشتر کرده و منجر به موج جدید مبتلایان در ۱۰ روز آینده شود که کنترل آن توسط کادر درمان به سختی ممکن باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.