۴۴۱ تخت بیمارستانی در فاز اول برای بیماران مبتلا به کرونا در استان پیش بینی شده که تاکنون پیک پیماری تنها ۱۳۰ تخت پر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دکتر هومن قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در کردستان ۱۱ هزار نیرو فعالیت دارد که پنج هزار نفر آنان از کادر درمان هستند و حالا حدود نیمی از آن‌ها یعنی ۲ هزار و ۳۰۰ نفر، این روز‌ها برای درمان بیماران کرونایی تلاش می‌کنند.

او با بیان اینکه کادر درمان به لحاظ روحی هم این روز‌ها با دیدن مرگ و میر بیماران، دچار روند فرسایشی می‌شوند، اضافه کرد: تحمل لباس‌های ایزوله و ماسک‌های محکم، شرایط را برای کادر درمان خیلی سخت کرده است، اما با تمام اینها، آن‌ها با همه وجود برای خدمت به بیماران تلاش می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد بیماران بستری در استان را تاکنون ۱۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۴۴۱ تخت بیمارستانی در فاز اول برای بیماران مبتلا به کرونا در استان پیش بینی شده و تنها ۱۳۰ تخت پر شده است.پ

قصری افزود: یک هزار و ۵۱ نفر از ابتدای شیوع بیماری در استان به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند.

او روند ورودی و خروجی بیمارستان‌های استان را ثابت اعلام کرد و افزود: شرایط پذیرش و ترخیص بیمارستان‌ها در اوایل شیوع افزایشی و در برخی مواقع کاهشی بود و هم اکنون روند ثابت دارد و در اصطلاح پزشکی روی خط پلاتو قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.