پلمب ۵۵ خبازی و ۵ پمپ بنزین به دلیل رعایت نکردن بهداشت

فرماندار کرمانشاه گفت : ۵۵ خبازی و ۵ پمپ بنزین به دلیل رعایت نکردن بهداشت در این شهر پلمب شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه از استمرار عملیات گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر کرمانشاه تا ریشه‌کنی ویروس کرونا خبر داد و گفت : این عملیات با اولویت محلات حاشیه‌ای شهر با همکاری ارتش، بسیج، سپاه، سازمان‌های مردم نهاد، و شهرداری کرمانشاه ادامه دارد.

او گفت : طرح بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا از طریق مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه همانند سراسر کشور جهت غربالگری خانوار‌های ساکن شهر و روستا در حال انجام است و تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار خانوار غربالگری شده‌اند.

او گفت: اطلاعات این خانوار‌ها یا از طریق تماس تلفنی و یا به صورت خود اظهاری ثبت سامانه شده است.

رنجبر گفت: همچنین با هدف آموزش و غربالگری افرادی که علائم مرتبط با بیماری کرونا را دارند برای کل جمعیت شهرستان از طریق مراکز بهداشتی با همکاری بسیج سپاه پاسداران و خانه‌های بهداشت به صورت نفر به نفر این طرح انجام خواهد شد.

این مسئول گفت: بر اساس مصوبه کمیته امنیت ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا طرح فاصله‌گیری اجتماعی از طرف استاندار به فرمانداری ابلاغ شد و بر اساس دستور استاندار، نمایندگان فرمانداری، ثبت احوال و نیروی انتظامی در سه پلیس راه ماهیدشت، بیستون و قزانچی از صبح روز هشتم تا پانزدهم فروردین ماه مستقر هستند.

فرماندار کرمانشاه افزود: در طرح فاصله‌گیری اجتماعی از ورود تمامی خودرو‌هایی که مسافر و یا غیر ساکن در کرمانشاه هستند جلوگیری به عمل می‌آید و در این خصوص به بخشداران و نمایندگان فرمانداری تاکید شده است که به طور جدی این امر را پیگیری کنند.

او گفت: در این خصوص پلیس راهور و نیروی انتظامی اگر خودرو‌هایی را مشاهده کنند که غیر ساکن در کرمانشاه باشند علاوه بر ۵۰۰ هزار تومان جریمه تا یک ماه هم توقیف خواهند شد.

رنجبر افزود: تمامی معابر منتهی به ورودی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مکان‌های تفریحی در سراسر شهرستان و بخش‌های آن مسدود شده است.

این مسئول گفت: بر اساس اجرای طرح فاصله گیری اجتماعی و ممانعت از تردد افراد غیر ساکن، تمامی جاده‌های فرعی که از کمربندی‌ها به داخل شهر کرمانشاه منتهی می‌شوند با همکاری اداره راهداری، شهرداری و پلیس راه مسدود شده‌اند.

او افزود: از روز گذشته تاکنون بیش از ۱۰ معبر در کمربندی‌ها مسدود شده است و در پارک‌ها با نصب بنر از مردم خواسته شده که به هیچ عنوان نباید در اماکن تفریحی و تفرجگاه‌ها حضور پیدا کنند چراکه راه‌های منتهی به این مسیر‌ها بسته شده است.

فرماندار کرمانشاه گفت: در مسیر چالابه خودرو‌هایی که قصد عزیمت به استان‌های دیگر را دارند توسط نیرو‌های انتظامی و پلیس راه به کمربندی‌ها هدایت می‌شوند.

این مسئول گفت: بنابر دستور دادستان، به مغازه‌ها، اماکن و مجتمع‌های تجاری غیر ضروری جهت تعطیلی فعالیتشان تذکر داده می‌شود و اگر رعایت نکنند نسبت به پلمب آن‌ها اقدام خواهد شد و چنانچه فک پلمب کنند مجازات‌هایی از قبیل حبس و جریمه در انتظار آن‌ها است و صاحبان این اصناف مطمئن باشند این کار عملیاتی می‌شود.

او گفت: فعالیت صنف‌های از جمله خبازی‌ها، قصابی‌ها، سوپرمارکت‌هایی که با مایحتاج روزمره مردم سر و کار دارند ادامه دارد و به هیچ وجه فعالیت این صنوف تعطیل نمی‌شود.

 رنجبر گفت: از سوی اتاق اصناف، اداره کل صنعت معدن و تجارت و بازرسی با آن دسته از اصناف غیر ضروری که در این روز‌ها فعالیت کنند برخورد خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه افزود: طی هفته گذشته بر اساس بازرسی‌هایی که به عمل آمد به علت تخلف و رعایت نکردن اصول بهداشتی در مجموع ۵۵ خبازی و ۵ پمپ بنزین در سطح شهر کرمانشاه پلمب و ملزم به رعایت اصول بهداشتی شدند.

این مسئول گفت: بهترین راهکار برای سلامت عموم جامعه و قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس ماندن در خانه و عدم حضور در معابر و خیابان‌ها ست.

او با بیان اینکه کرمانشاه در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: مردم باید همکاری کنند و توصیه‌ها و اصول بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت ناچار خواهیم بود تدابیر کنترلی را تشدید کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.