ممنوعیت تردد خودرو‌های غیربومی در شهر

فرمانده انتظامی کرمانشاه به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با موضوع ممنوعیت تردد خودرو‌های غیربومی در شهر و عدم خروج خودرو‌های بومی از آن اشاره کرد .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با موضوع ممنوعیت تردد خودرو‌های غیربومی در شهر و عدم خروج خودرو‌های بومی از آن، گفت : در این طرح که از هشتم فروردین اجرایی شده تاکنون ۳۷۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف و اعمال قانون شده‌اند.

او گفت : در طرح فاصله گذاری اجتماعی، پلیس راه نسبت به توقیف ۱۶ دستگاه خودرو و اعمال قانون برای ۱۷۲ خودروی دیگر و پلیس راهور نیز نسبت به اعمال قانون و توقیف ۱۸۸ دستگاه خودرو اقدام کرده اند.

او گفت: همچنین در راستای اجرای این طرح ۸۸۰ دستگاه خودرو نیز توسط ماموران پلیس راه استان به شهر محل اقامت خود عودت داده شده اند.

 جاویدان گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی در ۳۱ نقطه استان با حضور پرتعداد ماموران انتظامی، پلیس راه و راهور در حال اجراست و خودرو‌های متخلف مبلغ پنج میلیون ریال جریمه و یک ماه توقیف می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه اجرای این طرح‌ها و اعمال محدودیت رفت و آمد تنها به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا انجام می‌شود، گفت : مردم همواره به پلیس اعتماد و با ماموران انتظامی همکاری بسیار خوبی داشته اند.

او گفت: حضور شبانه روزی ماموران پلیس در جاده و خیابان‌ها و ممانعت از تردد شهروندان در تفرجگاه‌ها فقط به خاطر حفظ سلامتی آن‌ها و پیشگیری از شیوع کروناست تا ان شاءالله با همکاری خوب مردم و تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان این بیماری از کشور رخت بربندد.

رییس پلیس استان کرمانشاه از ممنوعیت حضور شهروندان در کلیه تفرجگاه ها، بوستان‌ها و مراکز تاریخی و تفریحی طی روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین خبر داد و گفت: این ممنوعیت در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامتی خود مردم انجام می‌شود.

 جاویدان با اشاره به مسدودسازی ورودی پارک‌ها و اماکن تفریحی استان، این کار را مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام و با لازم الاجرا دانستن آن، گفت: طبق این مصوبه به صورت جدی از تردد و توقف خودرو‌ها نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

او گفت: افرادی که از این مصوبه که در حکم قانون است سرپیچی کنند حتما با برخورد قانونی پلیس روبرو شده و خودرو‌های متخلف نیز توسط پلیس راهور جریمه و اعمال قانون خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به کاهش حدود ۵۰ درصدی تردد‌های جاده‌ای در کرمانشاه از زمان آغاز طرح ویژه نوروزی (۲۷ اسفند تا ۱۲ فروردین) و در عین حال کاهش ۳۱ درصدی سوانح فوتی، جرحی و خسارتی خبر داد.

 جاویدان افزود: در مدت زمان یاد شده چهار نفر در جاده‌های استان کرمانشاه بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و ۷۸ نفر نیز مصدوم شده اند که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶۹ و ۴۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی سوانح خسارتی گفت: در حالی که سال گذشته ۱۲۷ فقره تصادف به وقوع پیوست امسال این رقم به ۱۰۲ فقره رسید .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.