معاون آبزی پروری شیلات خوزستان از تولید بیش از ۵۰ میلیون قطعه لارو کپور ماهیان در مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش میرزایی معاون آبزی پروری شیلات خوزستان گفت: امروز اولین گروه از مولدین کپور وارد سالن مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز شد و به زودی این مرکز آماده تأمین بچه ماهی مورد نیاز بخش خصوصی به منظور تولید پرورش ماهی در استان می شود.

او با بیان اینکه مرکز تکثیر ماهی شهید ملکی اهواز محل نگهداری و پرورش لارو تولیدی ماهیان بومی از مرکز دشت آزادگان است افزود: اقدامات لازم برای تحویل گیری و پرورش لارو بومی قبل از شروع تکثیر مرکز دشت صورت پذیرفته وهم اکنون ۴ استخر ۲ هکتاری برای ورود لارو ماهیان بومی (عنزه و برزم) آبگیری شده و از روز‌های آتی استخر‌های دیگری نیز آبگیری خواهند شد.

میرزای تصریح کرد: نزدیک به همین تعداد لارو ماهیان بومی به این مرکز وارد و از خردادماه بچه ماهی مورد نیاز منابع آبی و مزارع استان به تعداد ۲۷ میلیون قطعه تا پایان تابستان تحویل داده شود.

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان ادامه داد: بچه ماهی بومی اعم از شیربت، بنی، گطان، عنزه و همچنین کپور معمولی و فیتوفاک و بیگهد و کپور علفخوار در این مرکز تولید می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در این مرکز انواع گونه‌های ماهیان هندی به عنوان ذخایر قابل تکثیر وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.