رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: تست پایش سلامت کارکنان نانوایی با استفاده از دستگاه تب‌سنج در این شهرستان انجام می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، زهرا بهاروندی رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در کنار نیرو‌های حوزه بهداشت آماده خدمت‌رسانی شبانه‌روزی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ هستند گفت: نانوایی‌ها یکی از مراکزی هستند که مردم به صورت روزانه با آن‌ها سر و کار دارند و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا آموزش به نانوایان می‌تواند در پیشگیری از شیوع و مهار بیماری گامی ارزنده باشد.

او بیان داشت: یکی از دغدغه‌های مهم بی‌اطلاعی از آلودگی فردی است و اینکه هر فرد می‌تواند ناقل باشد؛ از این رو تصمیم بر این گرفته شد تا برای انجام تست پایش سلامت و آموزش نکات بهداشتی به کانون جمعیت هلال احمر دانشگاه پیام نور اندیمشک به نانوایی‌ها مراجعه کنند.

بهاروندی تصریح کرد: طرح‌های غربالگری جمعیت هلال احمر در ادارات، نهاد‌ها و روستا‌ها با دو هدف «پایش سلامت» و «آگاه بخشی به جامعه» برای مقابله با مهار و سرکوب شیوع بیماری کرونا انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک ادامه داد: ۹ نانوایی در مناطق مختلف اندیمشک با هدف پیشگیری از ابتلاء و انتقال ویروس کرونا در این طرح غربالگری و همچنین راه‌های مبارزه با کرونا ویروس ارائه و موارد لازم بیان شد و  تست پایش درجه تب، اهدای پکیج بهداشتی، آموزش نکات بهداشتی به کارکنان نانوایی و همچنین نصب پوستر آموزشی برای مشاهده عموم مردم و رعایت نکات بهداشتی از جمله کار‌های انجام شده در این طرح است.

این مقام مسئول گفت: پکیج‌های اهدا شده شامل ماسک، دستکش، الکل و چنگک مخصوص برای تحویل و دریافت پول به مشتریان بودند تا از تماس مستقیم دست با پول جلوگیری شود و این طرح در مناطق کوی پلیس، ۴۵ متری، کوی شهدا، کوی رسالت و کوی فرهنگیان اجرا شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار