مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان در سال ۹۸ تا جایی که ممکن بود از کالای ایرانی استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی اول فروردین ۱۳۹۸ این سال را در پیام نوروزی خود سال "رونق تولید" نام گذاری کردند.

با توجه به اینکه ورزش و به ویژه فوتبال، نقش مهمی در جامعه کشورمان دارد استفاده از کالای ایرانی در این رشته می‌تواند به الگویی برای جامعه تبدیل شود و فدراسیون فوتبال هم در حد توان خود در سال ۹۸ سعی کرد ملزومات مربوط به این فدراسیون را از تولیدی‌های داخل کشور تامین کند.

فوتبال ایران در سال ۹۸ وارد بحث استاندارد سازی ورزشگاه‌ها شد که طبق اعلام منابع آگاه ملزوماتی مانند گیت‌های الکترونیک، صندلی‌های مجهز، دوربین‌های مداربسته و سایر مواردی که برای اجرای این پروژه نیاز بود، تماما از سوی شرکت‌های ایرانی تامین شد و می‌توان گفت این طرح در کشورمان بومی سازی شد.

هرچند برخی تیم‌های ملی در سال قبل برای مدت زیادی مانند تیم ملی فوتسال و تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان فوتبال، تیم ملی‌های بزرگسالان فوتسال و فوتبال ساحلی از لباس‌های تولیدی داخلی استفاده کردند، اما پس از عقد قرارداد فدراسیون فوتبال یک شرکت آلمانی قرار شد برای پوشش یکسان تمام تیم‌های ملی، همگی لباس‌های این شرکت را برتن کنند.

از طرفی با توجه به اینکه تولیدی‌های داخلی استاندارد‌های لازم را برای تولید توپ‌های مورد استفاده در لیگ برتر در اختیار نداشتند، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از توپ‌های شرکت دربی استار آلمان بهره استفاده کرد که در ابتدا این توپ‌ها مورد انتقاد زیادی هم قرار گرفت، اما به مرور تیم ها، بازیکنان و سرمربیان حجم انتقادات خود را کاهش دادند چرا که توپ‌ها مورد تایید کارشناسان فیفا قرار گرفت.

یکی دیگر از نکات جالب توجه فدراسیون درباره همکاری با تولیدی‌های داخلی این است که لباس رسمی تیم‌های ملی کشورمان در سال‌های اخیر از سوی یکی از معتبرترین شرکت‌های داخلی دوخته و تامین می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار