وزیر دفاع آمریکا در حال بررسی تمدید حضور ۳ ‌هزار چترباز‌ آموزش دیده آمریکایی برای واکنش‌های فوری است که به خاورمیانه اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌بیست، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در حال بررسی تمدید حضور ۳ ‌هزار چترباز‌ آموزش دیده آمریکایی برای واکنش‌های فوری است که ماه ژانویه به غرب آسیا اعزام شده‌اند.

دیلی‌بیست مدعی شد گفته می‌شود تمدید حضور این نیرو‌ها به درخواست ژنرال کنت مکنزی، فرمانده تروریست‌های آمریکایی در خاورمیانه (سنتکام) در حال بررسی است و نشان می‌دهد که نیرو‌های نظامی آمریکا بر این باورند که شیوع ویروس کرونا خطر تشدید اوضاع با آنچه دیلی‌بیست شبکه شبه‌نظامیان عراقی ایران خوانده را کاهش نداده است.


بیشتر بخوانید: آمار مبتلایان به کرونا در پنتاگون از ۱۰۰۰ نفر گذشت

حزب الله عراق از قصد آمریکا برای حمله به مناطق مختلف این کشور خبر داد


این نیروها اکنون در کویت به سر می‌برند. بررسی تمدید حضور این نیرو‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر دفاع آمریکا برای مدت دو ماه جابجایی نیرو‌ها در خارج از مرز‌ها را متوقف کرده است.

یک سرباز آمریکایی در تیپ مستقر در کویت به دیلی‌بیست گفته است: «از اینکه استقرار ما یک استقرار برنامه‌ریزی‌نشده بود و ممکن نیست اطمینانی در خصوص اینکه چه زمانی به خانه برمی‌گردیم داشته باشیم، متنفریم.»

به نوشته دیلی‌بیست، تنش با ایران یک مساله است و تنش بر سر ایران در بین نظامیان آمریکایی مساله‌ای دیگر. یک فرمانده آمریکایی در عراق با نام ژنرال رابرت پت وایت به مکنزی و پنتاگون هشدار داده است که تشدید اوضاع با آنچه شبکه تهدید ایران خوانده شده کلیت ماموریت آمریکا در عراق را به خطر می‌اندازد. این هشدار پیش‌تر توسط نیویورک‌تایمز گزارش شده بود.

این در حالی است که منابع آگاه اعلام کردند آمریکا یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه عین السد عراق مستقر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار