آمار مبتلایان به کرونا در پنتاگون از ۱۰۰۰ نفر گذشت

وزارت دفاع آمریکا امروز اعلام کرد بیش از ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌های آن به طور قطع به کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن تایمز، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا امروز اعلام کرد تعداد مبتلایان به کرونا در میان نیرو‌های نظامی فعال، کارمندان، وابستگان و پیمانکاران این وزارتخانه از هزار نفر فراتر رفته و به ۱۰۸۷ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام پنتاگون، تا روز جمعه ۶۱۳ نفر از از کارکنان آن به کرونا مبتلا بودند که تعداد آن‌ها به سرعت افزایش یافته و و تقریبا دو برابر یعنی به ۱۰۸۷ نفر شده است. این مبتلایان شامل ۵۶۵ نفر نظامی، ۲۲۰ نفر غیرنظامی، ۱۹۰ نفر از خانواده‌های نظامیان و ۶۴ نفر از پیمانکاران پنتاگون هستند.

چندی پیش، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد با صدور دستوری تمام نیرو‌های ذخیره ارتش این کشور را برای کمک به مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا در این کشور فرا می‌خواند. ترامپ در این دستور از مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا خواست یگان‌های امنیت ملی و ذخیره در این کشور فراخوانی شوند تا روند مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا تقویت شود. اما به اذعان ارتش آمریکا از میان ۸۰۰ هزار سرباز سابق این کشور که پنتاگون از طریق ایمیل دعوت به همکاری کرد، تنها ۹۰۰۰ نفر برای ملحق شدن مجدد به ارتش اعلام آمادگی کرده‌اند.

پنتاگون همچنین اعلام کرد ۲ پروتکل خود را برای مقابله با کرونا فعال کرده است تا از این طریق شمار نیرو‌های نظامی مبتلا به این ویروس را نیز مخفی نگه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار