هواشناسی بوشهر، امروز و فردا سواحل مرکزی و جنوبی استان را مواج پیش‌بینی کرد.

خلیج فارس مواج است/ دمای هوا افزایش می‌یابدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز و فردا به سبب وزش باد‌های به نسبت شدید شمالی، سواحل مرکزی و جنوبی استان تا حدودی مواج و متلاطم خواهد بود.

هادی سالاری افزود: از ظهر چهارشنبه تا پایان پنجشنبه با افزایش ناپایداری‌های جوی، ضمن افزایش ابر در آسمان استان، بر سرعت وزش باد‌های جنوبی افزوده خواهد شد و در این مدت احتمال وقوع رگبار‌های پراکنده باران، رعد وبرق و تندباد‌های لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

او افزود: از چهارشنبه دمای هوا به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

این کارشناس هواشناسی، با اشاره به میزان بارش‌های سامانه‌ای که از اواخر جمعه تا بامداد امروز فعال بود، بیان کرد: در این مدت در جم ۳۸/۹، گناوه ۷/۳ ، دیر ۶/۸ ، برازجان ۶/۷ ، عسلویه ۶/۴ ، دیلم ۴/۶ ، خارگ ۳/۳ و در بوشهر ۱/۵ میلیمتر باران بارید.

سالاری آسمان استان را امروز صاف تا کمی ابری در سواحل مرکزی و جنوبی طی ساعاتی وزش باد و گاهی گردوخاک پیش بینی کرد و گفت: فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ می‌دهد.

او افزود: جهت وزش باد در این مدت بیشتر شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی امروز با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر عنوان کرد: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی امروز ۹۰ تا ۱۸۰ و از اواخر شب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

سالاری گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۳۲ بامداد، جزر اول ساعت ۰۵:۱۷، مد دوم ساعت ۱۲:۱۱ و جزر دوم دریا ساعت ۱۹:۴۳ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.