سامانه بارشی که از اواخر جمعه وارد استان بوشهر شده، تا اوایل وقت فردا فعال خواهد بود و پس از آن آسمان این استان را ترک می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد سامانه بارشی تا اوایل وقت فردا (دوشنبه) در استان فعال است. بنابراین در این مدت در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و گاهی تندباد لحظه‌ای از پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

محمدرضا انصاری با اشاره به اینکه جم باحدود ۳۹ میلیمتر بیشترین بارندگی را از ابتدای فعالیت این سامانه تا کنون در استان داشته است، افزود:پیش بینی می‌شود از فردا با خروج این سامانه بارشی جهت جریانات شمالی شود و سرعت وزش آن به ویژه در مرکز و نواحی شرقی خلیج فارس به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. همچنین به سبب وزش باد، دریا نیز در این مدت مواج خواهد بود.

او پیش بینی کرد: آسمان استان امروز نیمه ابری گاهی ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدوبرق و ریزش تگرگ و وزش تندباد باشد و از فردا میزان ابر کاهش یابد و در برخی نقاط مه صبحگاهی رخ دهد.

این کارشناس هواشناسی گفت: جهت وزش باد امروز بیشتر جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۴ تا ۴۲ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا بیشتر شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و در مناطق جنوبی ۱۲ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انصاری افزود: ارتفاع موج امروز ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود که هنگام وزش تندباد تا ۲۱۰ سانتیمتر می‌رسداما از فردا در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۸ بامداد، مد دریا ساعت ۱۱:۳۸ و جزر دوم ساعت ۱۸:۴۶ رخ می‌دهد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: امروز جم با ۱۶ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشت و در ۲۴ ساعت گذشته، بوشهر با ۳۱ درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.