استاندار فارس:

تمهیدات کنترل ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیراز از قبل اندیشیده شده بود

استاندار فارس با اشاره به ناآرامی در زندان عادل‌آباد، گفت:‌ با توجه به تحرکات صورت گرفته در برخی زندان‌های کشور از روزهای پایانی پارسال و آغاز امسال، تمهیدات لازم برای کنترل ناآرامی در این زندان اندیشیده شده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی گفت: این ناآرامی در پی درگیری بین چند تن از زندانیان شکل گرفت؛ در این میان تعدادی از آنها قصد سوء استفاده داشتند که موفق به عملیاتی کردن نقشه خود نشدند.

او اظهار داشت: در پی ناآرامی در زندان مرکزی شیراز، جلسه اضطراری شورای تامین استان با حضور نیروهای عمل‌کننده عضو این شورا برگزار شد و ناآرامی‌ها بدون هیچ‌گونه تلفات و آسیب جانی به حافظان امنیت و نیز زندانیان به پایان رسید.

استاندار فارس گفت: بر خلاف اتفاقات برنامه‌ریزی شده در چند زندان کشور، هیچ زندانی امکان فرار از زندان عادل‌آباد را پیدا نکرد.

رحیمی یادآور شد: بیشتر زندانیان حاضر در زندان عادل‌آباد، محکومان با جرائم خشن و خطرناک هستند و به واسطه داشتن محکومیت‌های سنگین، امکان بهره‌گیری از تسهیلات را ندارند.


بیشتر بخوانید: حادثه زندان عادل‌آباد شیراز تلفات جانی نداشت/هیچ زندانی از بند فرار نکرده است


استاندار فارس تاکید کرد: کنترل این ناآرامی نشان داد که نیروهای حافظ نظم و امنیت جامعه به عنوان خادمان مردم از درایت و اقتدار لازم برخوردار هستند و اجازه هیچ‌گونه ناامنی را به افرادی که قصد اقدامات ضدامنیتی و برهم زدن امنیت و آرامش مردم را دارند، نخواهند داد.

رحیمی در ادامه از حضور بموقع و مقتدرانه نیروهای انتظامی، امنیتی، سپاه و بسیج و همچنین رییس کل دادگستری استان فارس، دادستان عمومی و انقلاب شیراز و دیگر اعضای شورای تامین استان در کنترل ناآرامی‌های زندان قدردانی کرد.

استاندار فارس بامداد دوشنبه و ساعتی پس از ناآرامی در زندان عادل آباد شیراز گفته بود: ناآرامی ناشی از بروز درگیری بین برخی زندانیان در بندهای این زندان، کنترل شده است و شایعات مطرح شده درباره فرار زندانیان صحت ندارد.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.