ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، خروج نیروهای خود از عراق را به دلایل دیگری غیر از شیوع ویروس کرونا عنوان کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت بغداد الیوم امروز یکشنبه ۲۹ مارس با استناد به اظهارات وینسنت پارکر، سخنگوی ائتلاف به اصطلاح ضدداعش داعش اعلام کرد نیرو‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا، طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال خروج از عراق هستند و شیوع ویروس همه گیر کرونا هیچ ارتباطی با آن ندارد.

او افزود: پس از موفقیت‌های ثبت شده توسط نیرو‌های امنیتی عراق در مبارزه با اعضای گروه تروریستی داعش، نیرو‌های ائتلاف در حال انتقال واحد‌های خود در عراق هستند. این روند از قبل برنامه ریزی شده است و هیچ ارتباطی با حملات به پایگاه‌های ائتلاف یا وضعیت مربوط به گسترش ویروس جدید در عراق ندارد.

این ائتلاف همچنین امروز یکشنبه اعلام کرد که پایگاه نظامی در استان کرکوک در شمال عراق را به ارتش این کشور تحویل داده است. در ۲۶ مارس، نیرو‌های خارجی پایگاه هوایی «القیاره» که فاصله چندانی از موصل ندارد را ترک کردند.


بیشتر بخوانید: آمریکا پایگاه «کی ۱» را به ارتش عراق تحویل داد+ تصاویر


بغداد در ماه فوریه، خروج نیرو‌های خارجی از عراق را اعلام کرده بود. کمیته دفاع و امنیت عراق در ماه فوریه اعلام کرد که ائتلاف بین المللی عملیات خود را در خاک عراق به حالت تعلیق درآورده و در حال آماده سازی برای عقب نشینی نیرو‌های خود از این کشور است. این اعلامیه یک ماه پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران انجام شد. در ۵ ژانویه، پارلمان عراق قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواهان خروج همه نیرو‌های خارجی از این کشور بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار