سید رضا معتمدی معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: مرکز اورژانس تهران از اوایل اسفند ۹۸ که شیوع ویروس کرونا مطرح شد، در سه بخش تماسهای مددجو با سامانه ۱۱۵، انتقال بین بیمارستانی توسط آمبولانسهای ۱۱۵ برای جایجایی بیماران کرونایی همچنین خدمات رسانی پزشکی توسط نیروهای اورژانس برای افراد قرنطینه شده در منزل خدمت رسانی داشت.
او افزود: تعداد تماسهایی که تا به امروز با سامانه ۱۱۵ صورت گرفت به نسبت سالهای گذشته با افزایش چشمگیری روبرو بوده است، به طوری که در اسفند ماه روزانه ۴۷ هزار تماس برای درخواست آمبولانس یا سوالاتی در حوزه کرونا داشته ایم که طبق اطلاع رسانیهای صورت گرفته اغلب مردم باید با سامانه ۱۹۰ یا ۴۰۳۰ ارتباط بگیرند و سوالات خود را از مراکز پاسخگو باشند، اما افراد جامعه به دلیل اعتماد به اورژانس کشور با سامانه ۱۱۵تماس میگیرند.
معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس تهران ادامه داد: این مورد نسبت به سالهای گذشته با ۵۰ درصد افزایش در تماسهای تلفنی و اعزام پرسنل به ماموریت روبرو بوده است و به طور میانگین روزانه حدود ۴ هزار و ۷۰۰ تا ۵ هزار تماس تلفنی داریم همچنین در شرایط فعلی با توجه به تعطیلات نوروزی و کاهش ترددهای درون شهری کماکان میزان تماسهای تلفنی بالاست و عددی بالغ بر ۲۷ هزار تماس را نشان میدهد.
معتمدی در ادامه با بیان اینکه پیک اصلی ویروس کرونا بعد از دو هفته نمایان میشود، گفت: اکنون پیک اصلی بیماری کرونا ویروس به چهارشنبه آخر سال باز میگردد، زیرا این بیماری منحوس معمولاً دو هفته بعد خود را نشان میدهد، لذا از تمامی هم وطنان خواهشمندیم در روز طبیعت در خانه بمانند و از تجمعات در خانه یا پارکهای محلی خودداری کنند، زیرا اگر این موضوع رعایت نشود، همچنان شاهد پیک اصلی این ویروس خطرناک در آخرین روزهای فروردین خواهیم بود.
انتهای پیام /