با عبور آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آمریکا از مرز ۲۰۰۰ نفر، تعداد فوتی‌های این بیماری در این کشور طی دو روز دو برابر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، روز گذشته آمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از ۲۰۰۰ نفر گذشت و به این ترتیب تعداد تلفات این کشور طی دو روز دو برابر شد.

هیل در ادامه نوشت: در هفته جاری تعداد قربانیان کرونا در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید که این آمار در طول یک ماه به دست آمده بود و این بدان معناست که ۱۰۰۰ نفر دیگر در یک دروه دو روزه جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار نفر در سراسر آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند. با آنکه آمریکا بیشترین تعداد مبتلایان را در جهان در میان سایر کشور‌ها دارد، ایتالیا رکورددار بیشترین قربانیان ناشی از کرونا با بیش از ۱۰ هزار قربانی است. چین که شروع شیوع این ویروس از آنجا بود با بیش از ۸۱ هزار مبتلا و بیش از سه هزار قربانی در جایگاه سوم در میان سایر کشور‌های درگیر با کرونا قرار دارد.

روز گذشته فرماندار ایالت ایلینوی آمریکا نخستین مورد فوت یک نوزاد براثر بیماری کرونا را اعلام کرد که این موضوع نگرانی‌هایی را به دنبال داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز گذشته در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا ویروس در نظر دارد نیویورک، نیوجرسی و کنکتیکت را قرنطینه کند. تقریبا نیمی از مبتلایان به کرونا در آمریکا در نیویورک مستقر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار