حبوبات را با منابع ویتامین ث بخوریم

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: مصرف منابع ویتامین ث همراه با حبوبات جذب آهن غیرهم گیاهی را تسهیل می‌کند.

فاطمه قاسمی، مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که یکی از مهمترین وعده های غذایی صبحانه است، گفت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن در کنار خوراکی ها و تنقلات روزمره صبحانه، یکی از غذاهای سالم و توصیه شده برای تناول، حبوبات پخته شده است که به منظور جذب بهتر آهن آن استفاده همزمان منابع ویتامین ث نیز توصیه می شود.

او با بیان این که ترکیبی از لوبیا چیتی عدس لوبیا و نخود پخته شده که منبع سرشار از پروتئین ها هستند در کنار تنقلات صبحانه وعده غذایی کاملی را می سازد، افزود: آهن موجود در حبوبات از نوع غیرهم بوده و بنابراین جذب آن دشوار است و مصرف منابع سرشار ویتامین ث مانند گوجه فرنگی، لیمو ترش، فلفل دلمه ای و... همراه آن، جذب آهن حبوبات را تسهیل می کند.

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: توجه داشته باشید که این حبوبات را ۲۴ ساعت قبل در آب خیسانده و هنگام پخت به آن گندم و جو اضافه کنید زیرا گندم و جو علاوه بر بهبود طعم غذا و ایجاد قوام، باعث تکمیل پروتئین های ناقص حبوبات می شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.