صادرات کالا از بندر‌های استان گیلان پارسال نسبت به سال ۹۷ پنج درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمید رضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی آستارا گفت: صادرات کالا در بنادر گیلان در سالی که گذشت ۵ درصد افزایش داشت.

او افزود: پارسال یک میلیون و۹۰۰ هزار تن کالا در بنادر استان، تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با سال ۹۷، ۱۶ درصد کاهش داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت‌های بندر آستارا گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران و اقدامات پیشگیرانه تاکنون هیچ مورد مشکوک به ویروس کرونا در بنادر انزلی و آستارا مشاهده نشده است.

آبایی شیفت بندی و تقلیل نیرو‌های اداری شاغل در بنادر، غربال گری افرادی که قصد ورود به بنادر را دارند و همچنین ضدعفونی خودرو‌ها و تجهیزات که وارد محوطه بندری می‌شوند را از جمله اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد.

او گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تجهیزات پزشکی و بهداشتی ازجمله مونیتور پزشکی، دستگاه تنفس مصنوعی، دست کش، گان و ماسک خریداری و به بیمارستان‌های شهرستان‌های آستارا و انزلی اهدا شد.

انتهای پیام/اص

برچسب ها: صادرات ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.