مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: مجموعه‌ی دیدنی خانه‌ی "ایرانی منش" روستای اسماعیل آبادِ زرند می تواند مقصدی جذاب برای گردشگران باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در حاشیه ی بازدید از پروژه‌ی خانه «ایرانی منش» روستای اسماعیل آباد زرند با اشاره به سرمایه گذاری قابل توجه مالک خصوصی این مجموعه گفت: بسیار خوشحالیم که اتفاقات خوبی در حوزه‌ی سرمایه گذاری گردشگری در این شهرستان افتاده است و اداره کل میراث فرهنگی استان، خود را موظف به حمایت قانونی و رفع مشکلات این مجموعه‌ها می داند.

خانه‌ی «ایرانی منش» مقصدی جذاب برای گردشگران

او افزود: این مجموعه که امیدوارم در اولین فرصت پس از اتمام بحران کرونا، آماده‌ی بهره برداری شود، ظرفیت این را دارد که با حضور مقام عالی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شود.

محمد اسلامی، رئیس نمایندگی اداره میراث فرهنگی کرمان در زرند نیز گفت: تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در این مجموعه از سوی ایرانمنش مالک مجموعه هزینه شده و به منظور اتمام پروژه و تأمین تجهیزات داخلی نیازمند تسهیلات خاص است که خوشبختانه با رویکرد بسیار روشن و مدبرانه‌ی مدیرکل میراث فرهنگی استان، انتظار داریم این موضوع در اسرع وقت انجام شود تا بتوانیم در ابتدای تابستان امسال شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.

خانه‌ی «ایرانی منش» مقصدی جذاب برای گردشگران

او افزود: این بنای تاریخی با توجه به قرار گرفتن در محور زرند ـ رفسنجان ـ یزد و نزدیک بودن به مرکز شهرستان می تواند به یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری در استان تبدیل شود.

اسلامی تصریح کرد: نگاه مالک مجموعه صرفاً برای انتفاع تمام ساکنان روستای اسماعیل آباد و معرفی بهتر شهرستان زرند است.

او بیان داشت: کمتر سرمایه گذاری را می توان با این نگاه در کشور پیدا کرد و همین امر هم سبب شده تا طی دو سال که از آغاز پروژه می گذرد هم اکنون شهرستان زرند دارای یک تیم حرفه‌ای در بحث ساخت و مرمت ابنیه‌های تاریخی با حضور بیش از ۱۰ استادکار شود.

خانه‌ی «ایرانی منش» مقصدی جذاب برای گردشگران

اسلامی افزود: هم اکنون کار بسیار بزرگ و ماندگاری چه در حوزه‌ی ایجاد اشتغال و چه در حوزه‌ی جبران خلاء استادکاران ماهر آثار تاریخی در این شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.