مختصری از احوال پاسدار پزشکی که گرچه خود مبتلا به کرونا خفیف شد ولی دست از مقاومت نکشید و در سنگر خود ماند.

پزشک پاسدار مهناز طوسی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: در ابتدای شیوع این بیماری، خودم دچار شدم که با خود قرنطینگی توانستم آن را شکست دهم.

او ادامه داد: با اینکه باید زمان استراحتم را بیشتر می کردم ولی ترجیح دادم در خدمت دیگر بیماران کرونایی باشم که اوضاع وخیم تری دارند و به علم من نیاز دارند.

این پزشک پاسدار گفت: چون نظامی هستم در همه حال آماده باش هستیم و با توجه به اینکه ۲۵ سال از خدمتم می‌گذرد و بحران‌های زیادی مانند سیل و زلزله را تجربه کردیم، اما این بحران کرونا در نوع خودش منحصر به فرد بود، پوشش خاص ما که همان محافظ است خستگی جسمی ما را تشدید می‌کند.

او ادامه داد: سختی کار در این عرصه نسبت به موارد مشابه آن بیشتر است، زیرا ما با دو دسته افراد مواجهیم: اول افرادی که مشخصا علائم کرونا دارند و قطعا باید درمان شوند و دوم افرادی که درصد بالایی شوند، افرادی هستند که فقط استرس کرونایی دارند.

این پزشک پاسدار گفت: خوشحالم در این عرصه تهدید بیولوژیکی، در لباس پزشکی و کسوت پاسداری انجام وظیفه می‌کنم، افراد زیادی در روز به بیمارستان ولیعصر واقع در بولوار وکیل آبد مشهد مراجعه می‌کنند گرچه لزوما کرونا ندارند، اما استرس و اضطراب در آن‌ها بسیار است همین که با صحبت کردن آن‌ها را آرام می‌کنم و لبخند را درچهره آن‌ها می‌بینم خستگی از تنم بیرون می‌آید.

طوسی افزود: لباس‌هایی که باید به تن کنیم توان نفس کشیدن را سخت می‌کند حتی تا ساعت‌ها نباید آب خورد، ولی به امید لطف الهی از این بحران با سربلندی، خواهیم گذشت.

او ادامه داد: در هر شیفت بین ۹۰ تا ۱۰۰ نفر مراجعه داریم که بیش از ۵۰ درصد این افراد علائم مشخصه کرونا را دارند.

این پزشک پاسدار گفت: به افرادی که در این بیماری مشکوک هستیم شماره تماس آن‌ها را می‌گیریم و با آن‌ها در تماسیم که اگر به علائم کرونایی رسیدند سریعا به درمانگاه اعزام شوند.

طوسی افزود: با توجه به شیوع این بیماری و فشار‌های روانی و اجتماعی ناشی از آن، درمانگاه ولیعصر با حضور جمعی از روانشناسان، آماده ارائه خدمت روانشناختی از طریق تلفن ۳۱۶۴ می‌باشد که می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۲ و همچنین ۱۶ ال ۲۰ تماس حاصل فرمایند.

ما تا پای جان ایستاده  ایم

پزشک پاسدار محمود توکلی راد معاونت بهداشت و درمان سپاه امام رضا(ع) در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: رسالت اصلی پاسداران،حفظ دستاوردهای انقلاب است و هر آنچه انقلاب را تهدید کند ما سپر بلا می شویم.

او ادامه داد: ما تا پای جان ایستاده ایم و سلامت مردم برای ما حائز اهمیت است، نقش ما مثل آتش نشان هایی است که گرچه آتش سوزاننده است ولی کار ما خاموش کردن آتش است .

این پزشک پاسدار گفت: مردم مطمئن باشندما تا پای جان ایستاده ایم و عقب نشینی نمی کنیم و با هر چه جان فرزندان این مرز و بوم را تهدید کند مبارزه می کنیم.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.