معاون بهداشت امداد و درمان سپاه امام رضا (ع) گفت: سپاه این آمادگی را دارد تا هر زمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیاز داشت، بیمارستان صحرایی احداث کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمود توکلی راد معاون بهداشت امداد و درمان سپاه امام رضا (ع) گفت:  با بالارفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد و محدودیت محیط مراقبت از این بیماران در بیمارستان‌ها، سپاه این آمادگی را دارد تا هر زمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیاز داشت، بیمارستان صحرایی احداث کند.

او با اشاره به اینکه تا کنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد جهت احداث بیمارستان صحرایی در مشهد، اعلام نیازی نداشته است، تصریح کرد: سپاه در ۶ شهرستان مهم خراسان رضوی دارای مراکز درمانی است و ظرفیت این مراکز جهت مقابله با کرونا در استان فعال‌شده‌اند، اما این ۶ مرکز ظرفیت بستری بیماران کرونایی را ندارند.

معاون بهداشت امداد و درمان سپاه امام رضا (ع) گفت: با راه‌اندازی بسیج ملی مقابله با کرونا، در مشهد و دیگر شهرستان‌های استان تیم‌های گندزدایی و ضدعفونی تحت نظر سپاه امام رضا (ع) و بسیج فعال‌شده‌اند که این تیم‌ها هر شب با ضدعفونی مراکز عمومی و پیاده‌رو‌ها تلاش دارند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا را در جامعه قطع کنند.

توکلی از توزیع بسته‌های بهداشتی و ملزومات پیشگیری از کرونا در حاشیه شهر مشهد خبر داد و افزود: تا کنون هزاران بسته بهداشتی توسط سپاه امام رضا (ع) تهیه شده است ودر  روز‌های آینده این بسته‌ها در حاشیه شهر توزیع می‌شوند تا افراد مناطق کم برخوردار بتوانند از حداقل‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا بهره ببرند.

او تصریح کرد: بیش از ۳۰ تیم جهادی و بسیجی در حال ضدعفونی مناطق مختلف مشهد هستند و علاوه بر آن صد‌ها نفر به صورت خودجوش و بسیجی وار وارد عرصه مقابله با کرونا شده‌اند که جای  تشکر و قدردانی دارد.

معاون بهداشت امداد و درمان سپاه امام رضا (ع) گفت: در مقابله و شکست ویروس کرونا همکاری تنگاتنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم و در جهت شناسایی و درمان بیماران مبتلا به این ویروس اقدامات فراوانی انجام شده است.
 
منبع: صبح توس
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.