مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: بازدید از بنا‌های تاریخی و مناطق گردشگری این استان از طریق فضای مجازی میسر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و کاهش سفر‌های نوروزی در این روز‌های قرنطینه خانگی، گفت: لزوم راه اندازی طرح گردشگری مجازی از ضروریات است که خوشبختانه بازدید از بنا‌های تاریخی و مناطق گردشگری این استان از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی میسر شده است.

او با اشاره به اینکه گردشگری مجازی در شناساندن قابلیت‌های تاریخی و گردشگری استان کرمان کمک زیادی می‌کند، افزود: این ظرفیت‌های گردشگری به صورت نماهنگ در فضای مجازی پخش می‌شود.

فعالی ابراز امیدواری کرد: مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا، بتوانند از فرصت به وجود آمده در محیط خانه استفاده کنند و از طریق فضای مجازی، آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری کشور ایران را مورد بازدید قرار دهند.

او بیان داشت: مردم با مراجعه به پیج اینستاگرامی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به آدرس Kerman_cthh، می‌توانند با مکان‌های گردشگری و تاریخی استان کرمان آشنا شوند.

فعالی تصریح کرد: هر سال استان کرمان در ایام نوروز، میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی بوده است که عید امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا هیچ یک از بنا‌های تاریخی، مناطق گردشگری و همچنین مراکز اقامتی و پذیرایی این استان آمادگی حضور گردشگران را ندارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.