در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احتمال سیلاب در برخی استان‌های کشور؛ آسمان پایتخت بارانی است

ضیاییان گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی امروز در ۱۵ استان کشور احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر شهری وجود دارد.

صادق ضیاییان مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: امروز با ورود سامانه جدید بارشی در شمال غرب، غرب و جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: امروز در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، ایلام، لرستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، نیمه غربی فارس، آذربایجان شرقی، زنجان، غرب هرمزگان، غرب و مرکز کرمان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و بوشهر به سبب تشدید بارش باران همراه با رعد و برق احتمال سیلاب، بالاآمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر شهری و اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی وجود دارد.


بیشتر بخوانید: وضعیت آب‌وهوا و محور‌های مواصلاتی کشور در ۹ فروردین


ضیاییان از استمرار بارش‌های سیل آسا خبر داد و گفت: روز یکشنبه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، چهار محال و بختیاری، لرستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی، شمال شرق، سمنان، شمال و شرق یزد، کرمان، هرمزگان، بوشهر، شرق تهران، همدان، مرکزی، مرکز و غرب اصفهان و سیستان و بلوچستان به سبب بارش باران همراه با رعد و برق احتمال سیلاب، بالاآمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر شهری وجود دارد.

آسمان تهران بارانی است

مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان تهران نیمه ابری است و گاهی وزش باد خواهیم داشت. همچنین در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی رگبار و رعد و برق داریم.

او ادامه داد: با ورود سامانه جدید بارشی از شنبه تا سه‌شنبه بارش پراکنده بهاری، رگبار و رعد و برق و وزش باد برای تهران پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی از امروز تا دوشنبه احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌های کوهستانی، تگرک و تند باد شدید موقتی برای برخی نقاط استان وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
لطفا به فکر سربازها هم باشید!!!!
لااقل آنهایی که هنوز اعزام نشده اند را تاریخ اعزامشان از اردیبهشت به شهریور تمدید کنید تا ویروس کاملا نابود شود.
آخرین اخبار