دادستانی به هر مرجع و افرادی که بخواهند سلامت جامعه را به خطر بیندازند و همراه ستاد مبارزه با کرونا نباشند، طبق قانون به شدت برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب کردستان با اشاره به آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی در این استان همزمان با سراسر کشور افزود: با توجه به اینکه محدودیت تردد ورود مسافران و خروج شهروندان از سطح شهرها مصوبه ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا بوده و این محدویت ها در تمامی شهرهای کردستان نیز اعمال شده و از طریق رسانه‌های جمعی نیز به اطلاع مردم رسیده است.

او اضافه کرد: اکنون دادستانی هشدار می‌دهد هر مرجع و افرادی که بخواهند به مصوبات تمکین نکنند و همراه ستاد مبارزه با کرونا نباشند قطعا اقدام آنان تهدید علیه بهداشت عمومی حساب می شود و طبق قانون با آنان به شدت برخورد خواهد شد.

جباری یادآور شد: دادستانی در مرحله تصمیم سازی ستاد استانی مبارزه با کرونا و شورای تامین استان به منظور اعمال محدودیت‌های تردد و ورود خروج افراد از شهرستان‌ها دخیل بوده و هم اکنون نیز در مرحله اجرا با تمام قوا از دستگاه‌های متولی و انتظامی در اجرای این مصوبات پشتیبانی می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت: الان نیز هر گونه اقدامی که منجر به تجمع افراد در یک مکان شود جرم گردانندگان این تجمعات و افرادی که باعث و بانی آن باشند از منظر قضایی اقدام تهدیدی علیه بهداشت عمومی و اقدام علیه بهداشت عمومی جامعه تلقی می‌شود و به عنوان مباشرت یا معاونت در جرم با اشد مجازات با آنان برخورد می شود.

او اظهار داشت: همچنین افرادی که اقدام به بازگشایی و دایر کردن مغازه‌ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌های اقلام غیر ضروری کنند علاوه بر آنکه واحد صنفی آنان پلمب می‌شود و پس از تشکیل پرونده قضایی به عنوان تهدید علیه بهداشت عمومی تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت: ماندن در خانه و صبوری برای تداوم آن به منظور کاهش خطر شیوع ابتلا و کمک به کادر درمان از جمله توصیه ‌های متخصصان وزارت بهداشت و درمان در شرایط شیوع کرونا است و دستگاه قضایی نیز بر این نکته تاکید دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.