جان‌بابایی گفت: حدود ۹۰ آزمایشگاه را برای تشخیص کرونا فعال کرده‌ایم و روزانه بیش از ۱۰ هزار آزمایش را در آن‌ها انجام می‌دهیم.

 

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از آزمایشگاه بیولوژیک سیار تشخیص کرونا بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: همیشه اولین گروه‌هایی که در کنار وزارت بهداشت حضور داشتند و دست یاری دادند، نیرو‌های مسلح و بسیجیان بودند.

او بیان کرد: متاسفانه زمانی در شرایط بحرانی و سختی بوده ایم و از برخی کشور‌های به ظاهر دلسوز تعدادی ماسک و وسایل حفاظتی خریداری کردیم که آن‌ها وسایل را نگه داشتند و به ما برنگرداندند و این باعث آلودگی کادر درمانی ما شد.

او اذعان داشت: تعدادی کیت آزمایشگاهی در نخستین روز‌های شیوع ویروس کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی به وزارت بهداشت ارسال شد و اکنون حدود ۹۰ آزمایشگاه را برای تشخیص کرونا آماده ساختیم و روزانه بیش از ۱۰ هزار آزمایش را در آزمایشگاه‌ها انجام می‌دهیم و خوشبختانه به مرحله تامین ماسک رسیده ایم و تاکنون هیچ بیمارستان و مرکز سرپایی مشکل تهیه و تامین ماسک ندارد.

او با بیان اینکه این ویروس منحوس تا آینده نزدیک مهار می‌شود، گفت: خوشبختانه و با کادر درمانی جهادگر به سمت ریشه‌کنی ویروس کرونا پیش می‌رویم، البته این ویروس آخرین ویروسی نیست که به کشور و دنیا می‌آید، اما کشور پتانسیل پیشگیری و درمان بیماری‌ها را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار