متولیان از راه‌اندازی و فعالیت آزمایشگاه سیار برای تشخیص سریع کرونا با قابلیت تست روزانه ۲۰۰ نفر در کشور خبر داد.

ابراهیم متولیان رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از راه اندازی اولین آزمایشگاه سیاره تشخیص کرونا خبر داد و اظهار کرد: به دنبال بیماری بیولوژیک کرونا، بسیج جامعه پزشکی بر اساس رسالتش که همیشه یاور نظام سلامت بوده است، این بار برای اولین دفعه با ورود آزمایشگاه سیار و دستگاه PCR قصد دارد تا با تشخیص سریع کرونا به مراکز درمانی و نظام سلامت کشور کمک کند.

او افزود: آزمایشگاه‌های تشخیصی بیماری کویید ۱۹ در جایگاه خوبی قرار ندارد، لذا با این تکنولوژی جدید قصد داریم زمان آزمایش و تست کرونا را به حداقل برسانیم تا تعداد افراد بسیاری را تشخیص دهیم، زیرا زمان پاسخگویی یک آزمایش  یا تست کرونا پس از ۷۲ ساعت محقق می‌شود ، اما این در حالیست که دستگاه PCR همان لحظه می‌تواند با قابلیت تست ۲۰۰ نفر پاسخگو باشد .

متولیان در ادامه بیان کرد: این تکنولوژی و تجربه جدید به صورت یک موبایل سیستم متحرک است، یعنی می تواند به صورت سیار با خودروی مخصوص به تمام استان های ایران مراجعه کرده و مبتلایان را به صورت رایگان تشخیص دهد .

او در پاسخ به اینکه چه تعداد افراد فعال در حال کمک رسانی به این سیستم سیار هستند، گفت : سه تیم ۹ نفره به صورت سه شیفت که شامل نیروهای فعال، ویروس شناس و متخصص آزمایشگاهی بسیج جامعه پزشکی هستند، به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
نیما عیوضی
۲۰:۱۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام خیلی خوبه فقط در سطح تهران هستش
آخرین اخبار