مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: حدود ۵۷ درصد از مبتلا شوندگان به ویروس کرونا در استان یزد آقایان و ۴۳ درصد بانوان هستند.

۵۷ درصد افراد مبتلا به کرونا در یزد آقایان هستنددکتر سلمانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کویید ۱۹ در استان، بر اساس آزمایش‌های انجام شده، هزار و یک نفر از هم استانی‌ها به این بیماری مبتلا شدند و ۱۰۴ نفر جان باختند.

او با اشاره به رنج سنی مبتلا شوندگان به کرونا ویروس در استان، افزود: بر اساس آمارها، بیش از ۳۸ درصد مبتلا شوندگان بالای ۶۰ سال، ۳۵ درصد از بیماران در سنین ۱۶ تا ۴۵ سال بودند و سنین ۴۶ تا ۶۰ سال، ۲۶ درصد از مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

دکتر سلمانی ادامه داد: داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد، تعداد مبتلایان مرد بیشتر از زن بوده است و ۵۷ درصد از مبتلایان یزدی آقایان هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهر ۹۴ درصد و مابقی در روستا‌های استان گزارش شده است.

دکتر سلمانی با اشاره به راه اندازی نقاهتگاه‌ها در استان گفت: نقاهتگاه شهرستان میبد با ظرفیت ۴۰ تخت، نقاهتگاه شهرستان اردکان با ظرفیت ۵۰ تخت و نقاهتگاه شهرستان یزد با ظرفیت ۵۳ تخت از ابتدای سال جاری برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران کرونایی فعالیت‌های خود را آغاز کرده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۷ نفر از مبتلایان در نقاهتگاه شهرستان میبد پذیرش که ۲۸ نفر پس از سپری کردن دوران نقاهت مرخص شدند.

او ادامه داد: هم چنین در نقاهتگاه شهرستان اردکان ۲۵ نفر بستری که تعدادی بعد از بهبودی مرخص و چهار نفر نیز در نقاهتگاه شهرستان یزد پذیرش که بعد از سپری کردن دوران نقاهت ترخیص شدند.

دکتر سلمانی در پایان عنوان کرد: شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع موثرترین روش برای پیشگیری از این بیماری است و مردم برای تحقق ریشه کنی بیماری کرونا از حضور در سطح شهر و دورهمی‌های خانوادگی جدا خودداری کنند و در خانه بمانند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار