رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ابتلای ۱۴۶ نفر از نیرو‌های بهداشتی و درمانی یزد به کرونا خبر داد.

نیروهای بهداشتی و درمانی یزد اسیرکرونا ویروس شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دکتر محمد رضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی و ایثارگرانه نیرو‌های بهداشتی و درمانی استان یزد در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها گفت: متأسفانه تاکنون ١٠ نفر از نیرو‌های بهداشتی و ٧ نفر از پرستاران به طور قطعی به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.

او افزود: بر اساس سی تی اسکن‌های انجام شده، ١٠ نفر از پزشکان، ١٠٢ نفر از پرستاران و ٩ نفر از دانشجویان پزشکی مشکوک به کرونا و در خانه قرنطینه و تحت درمان هستند.

میرجلیلی عنوان کرد: یک نفر از کارشناسان آزمایشگاه، سه نفر از کارشناسان رادیولوژی و چهار نفر از کادر پشتیبانی درمان نیز دچار این بیماری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این که، درگیری کادر درمانی با این ویروس، به دلیل مواجهه زیاد آن‌ها با بیماران اتفاق می‌افتد، نه به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی؛ افزود: پزشکان و پرستاران همچنان در حال ارائه خدمت هستند و برخی از آن‌ها که توانمندی خوبی دارند کمی استراحت کرده و مجددا برای خدمت‌دهی به بیماران به بیمارستان بازمی‌گردند.

او اظهار داشت: این افراد برای نجات جان همنوعان خود به کرونا مبتلا شده اند و امیدواریم مردم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه به نیرو‌های بهداشتی و درمانی در ریشه کنی کرونا کمک کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار