کابل از امروز به مدت سه هفته قرنطینه شد

دولت افغانستان اعلام کرد که طرح قرنطینه ولایت کابل توسط کابینه به تصویب رسیده و این طرح از امروز به مدت سه هفته به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دولت افغانستان اعلام کرد که طرح قرنطینه ولایت کابل توسط کابینه به تصویب رسیده و این طرح از امروز به مدت سه هفته به اجرا گذاشته می‌شود.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان گفت: طرح قرنطینه کابل از شنبه (۹ حمل/ فروردین) به مدت سه هفته اجرا می شود؛ از تمام شهروندان کابل می خواهیم که در خانه‌های خود بمانند و از حضور در محلات مزدحم بپرهیزند. همچنین تدابیر جلوگیری از سرایت ویروس کرونا را به طور جدی مراعات کنند.

فیروز بیان داشت: خارج شدن از خانه باید تنها برای دریافت خدمات صحی/ پزشکی، دریافت مواد غذایی یا سایر مواد اولیه مورد نیاز، دریافت خدمات امنیتی و حضور برای مراقبت از یک شخص دیگر باشد.

وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان افزود: تمامی ادارات دولتی در سطح شهر و ولسوالی‌های ولایت کابل به استثنای وزارت صحت عامه و قوای مسلح و اداراتی که ادامه فعالیت شان نیاز مبرم باشد، به مدت حداقل سه هفته تعطیل می‌باشند.

همچنین بر اساس این طرح، تمام فعالیت‌های غیر ضروری تفریحگاه ها و پارک‌ها، مکاتب، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر موسسات تعلیمی و تحصیلی دولتی و خصوصی، زیارتگاه‌ها، آریشگاه‌ها، حمام‌ها، استخرها و ورزشگاه‌ها، رستوران ها، محافل عروسی، فاتحه‌خوانی، جلسات و گردهمایی‌های عمومی دولتی و غیر دولتی، اتوبوس های شهری دولتی و خصوصی و سایر وسایل حمل و نقل که بیش از چهار نفر مسافر را انتقال می‌دهند متوقف می‌شوند.

همچنین تمام فروشگاه‌ها به استثنای فروشگاه هایی که مواد غذایی و سایر مواد اولیه مورد نیاز را عرضه می‌کنند مکلفند که فعالیت خود را متوقف کنند. وسایط مسافربری نیز از سایر ولایات به کابل و از کابل به ولایات به استنثای وسایط کالاهای تجاری، مواد تولیدی، غذایی و دوایی، حق تردد ندارند.

فیروز، وزیر صحت عامه/ بهداشت افغانستان در قسمت دیگر سخنان خود گفت که مراکز ارائه کننده خدمات صحی، شفاخانه‌ها و داروخانه‌ها، مراکز خدمات امنیتی، فروشگاه هایی که مواد غذایی، مواد بهداشتی و سایر مواد اولیه مورد ضرورت را به فروش می‌رسانند، به صورت عادی به کار خود ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد که فابریکه‌های تولیدی، بانک‎ها، صرافی‌ها و سایر اصناف مورد نیاز به تشخیص کمیته اضطراری ولایت کابل فعالیت‌های خود را با رژیم خاص و رعایت نکایت بهداشتی ادامه می‌دهند.

گفتنی است که تاکنون ۹۵ نفر به‌شمول چهار نظامی ناتو در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار