مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امداد رسانی به بیش از ۱۶ هزار آسیب دیده از سیل در مناطق جنوب و جنوبشرق این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: پس از گذشت پنج روز از وقوع سیل در شهرستان‌های رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و ریگان تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر امدادرسانی شدند و ۳۲ تُن اقلام غذایی در بین خانوار‌های آسیب دیده از سیل توزیع شده است.

 

او با اشاره به اینکه ۱۴۴ روستا در شهرستان‌های جنوبی و جنوب شرق استان درگیر سیل شدند، افزود: نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان تا کنون به بیش از چهار هزار و ۵۰۴ خانوار با توزیع اقلام غذایی، چادرامدادی، پتو و موکت امدادرسانی کردند.

 

فلاح با اشاره به اسکان ۲ هزار و ۶۵۷ نفر در چادر‌های امدادی برپا شده در مناطق آسیب دیده از سیل تصریح کرد: امدادرسانی و توزیع اقلام به صورت زمینی و همچنین طی ۱۰ سورتی پرواز صورت گرفته است.

 

او به ارسال کمک‌های مردمی و خیران به آسیب دیدگان از سیل در استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: ارزش ریالی اقلام امدادی، زیستی و غذایی توزیع شده از سوی هلال احمر کرمان و اهدایی کمک‌های مردمی، ۲ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تومان است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به حضور ۲۷۰ نفر از نیرو‌های امدادی و پرسنل جمعیت هلال احمر استان در این عملیات گفت: کمک در تخلیه و نظافت منازل آسیب دیده، شن ریزی و ضدعفونی کوچه‌ها و معابر نیز با تلاش نیرو‌های جمعیت هلال احمر انجام شده است.

 

فلاح افزود: در عملیات امدادرسانی به سیل زدگان در شهرستان‌های جنوبی و شرق استان تاکنون ۶۹ دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و هفت دستگاه آفروید بکار گرفته شده است.

 

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار