فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: با توجه سفید بودن مناطق سیل زده جنوب کرمان از نظر کرونا و پیشگیری از شیوع این ویروس از مردم می خواهیم، برای کمک به اینجا نیایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در مناطق سیل زده جنوب استان کرمان به نیروی کار نیاز نداریم چرا که این منطقه از نظر شیوع ویروس کرونا، در وضعیت سفید است و اگر کسی ناقل باشد به این منطقه بیاید، ممکن است مردم را دچار آسیب کند، لذا مردم فقط می‌توانند کمک‌های خود را به دست نیرو‌های مستقر برسانند و قطعاً طبق دستور و نیت خودشان خرج می‌شود.

 

او افزود: سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین و نیرو‌های جهادی جبهه انقلاب با انسجام به‌صورت قرارگاه خدمات‌دهی جبهه انقلاب اسلامی وارد عمل شده اند و در حوزه‌های امدادرسانی، درمانی، معیشتی و امورات مهندسی اقداماتی را انجام داده اند.

 

سردار معروفی تصریح کرد: خروج آب از منازل مردم، لایه روبی، ضدعفونی، توزیع بسته‌های غذایی، راه اندازی بیمارستان صحرایی و فعالیت ۱۹ دستگاه مهندسی از جمله اقداماتی بوده که تاکنون سپاه پاسداران استان در حوزه‌های مختلف انجام داده است.

او بیان داشت: روز گذشته ۷۰۰ نفر از خدمات بیمارستان صحرایی بهره‌مند شدند.

 

سردار معروفی با اعلام اینکه رسیدگی به کار‌ها در منطقه اولویت بندی شده است، گفت: اولویت اول ما ترمیم و تقویت سیل بند‌ها بوده است چرا که براثر باران و سیل بعدی که در پیش است، اتفاق خاصی نیفتد همچنین به راهسازی و اصلاح جاده‌ها نیز کمک کردیم تا عبور و مرور برای ارائه خدمات به ویژه برق رسانی به روستا‌ها آسان شود.

 

او افزود: برای سرعت بخشیدن به امور مهندسی این مناطق ۵ دستگاه از مجموعه بنیاد تعاون بسیج استان اصفهان که شامل ۲ دستگاه بلدوزر، ۲ دستگاه لودر و یک دستگاه گریدر است، وارد منطقه می‌شود که با اولویت در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

سردار معروفی تصریح کرد: اولویت بندی در حوزه مهندسی موارد عامل المنفعه است و تا آخرین لحظه در کنار مردم خواهیم ماند و دستگاه‌ها، نیرو‌ها و امکانات خود را از منطقه خارج نمی‌کنیم.

 

فرمانده سپاه پاسداران استان کرمان بیان داشت: همه‌ی امکانات و تجهیزاتی که از سپاه‌های سایر استان‌ها برای ما فرستاده می‌شود در یک منطقه دپو، سپس ضدعفونی، بسته بندی و با ماشین سرپوشیده و کاملاً بهداشتی به منطقه فرستاده می‌شود.

 

او با بیان اینکه یکی از مواردی که در دستور کار ما قرار دارد، پایش منطقه است، گفت: پایش اول در شهر زهکلوت انجام می‌شود، به طوری که بررسی‌های دقیق برای سنجش میزان حجم خسارت به کالا‌های مردم به چه صورت بوده است و پایش دوم نیز سنجش میزان خسارت احشام و دام مردم است و پایش سوم کمک به سیستم اجرایی در بحث کشاورزی است.

 

سردار معروفی افزود: در بحث خسارات به احشام و دام ها، بررسی‌های اولیه انجام شد و طبق صحبت‌هایی که با رئیس بنیاد امام خمینی رحمة الله علیه داشته ایم، قرار شد۲ درصد وام به این منطقه واگذار شود و دام‌ها نیز به منظور بومی سازی و کمک به معیشت مردم از همین منطقه خریداری می‌شود.

 

 او تصریح کرد: همچنین مقرر شد، در بحث کالا‌های ضروری مردم با همکاری سپاه، مردم و مسئولان نیز اقداماتی هر چه سریعتر انجام دهیم و این مشکل را حل کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.