استاندار خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ابلاغ آن به تمام فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گفت: هدف از اجرای این طرح ممانعت از ورود و اسکان مسافران در شهر‌ها است.

به‌گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدعلی شجاعی در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از ۸ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۹ در ورودی در تمام شهر‌های استان اجرا می‌شود.

شجاعی تصریح کرد: محور اصلی اجرای این طرح رعایت حال مردم و صیانت از سلامت آنان است بنابراین مدیران در اجرای این طرح تنش ایجاد نکنند و بدانند هدف از اجرای این طرح عدم ورود و سکونت مسافران در شهر‌ها بوده بنابراین برای تردد مسافران از کمربندی شهر ممانعت نداشته باشند.

او با بیان اینکه صرفاً افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است، افزود: نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه‌نامه خودرو صورت می‌پذیرد.

او تأکید کرد: خروج افراد غیر ساکن و مسافران برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است و در این امر تسریع نیز می‌گردد.

همچنین در زمان اجرای این طرح، محدودیت حداکثری در جابجایی مسافر با هواپیما، قطار و اتوبوس‌های بین‌شهری ضمن اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، اعمال می‌شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.