یک شرکت دانش بنیان با اتکا بر تولید داخلی به تولید دستگاه پیشرفته شتاب دهنده حطی برای درمان سرطان پرداخته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قطعات سی تی اسکن، رادیولوژی و واحد شتاب دهنده در یک شرکت دانش بنیان تولید می‌شود. سال ۷۸ کار تولید تجهیزات پزشکی با طراحی ساخت برانکارد آغاز شد.

کارگروهی در این شرکت عامل مهم دیگری بود که تولید خود را گسترش دهند، تا سال ۹۱ تمام این محصولات به خصوص چراغ‌های اتاق LDL کاملا صد در صد وارداتی بود. چراغی که یک زمانی ۴۰ هزار دلار یعنی ۱۶۰ میلیون تومان فروش می‌رفت با تولید یا مهندسی معکوس در شرایط کنونی ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.


بیشتر بخوانید: تولید مهم‌ترین تجهیزات مقابله با کرونا به روزانه ۳۰ عدد رسید


تکیه بر دستیابی به دانش فنی باعث شد تولید را از تجهیزات اتولینگ بیمارستانی به محصولات هایتک پزشکی توسعه پیدا کند.

یکی از کارگران این شرکت گفت: چند سالی است که به حوزه محصولات هایتک نظیر شتاب دهنده‌های خطی رادیولوژی دیجیتالی ورود پیدا کرده ایم و رسیدیم به آن دانشی که مورد نیاز بود و به همین علت بحث تحریم اصلا برای ما مطرح نیست.

این شرکت دانش بنیان حدود ۲۰ سال است که برای رسیدن به استقلال صنعتی تلاش می‌کنند و نتیجه اش را با تولید دستگاه پیشرفته شتاب دهنده خطی که در درمان سرطان‌ها کاربرد دارد کسب کرده اند. نمونه‌های خارجی این دستگاه حدود یک و نیم تا دو میلیون دلار است و و ما تقریبا با ۵۰ درصد قیمت خارجی قادر به ارائه این دستگاه به مراکز درمانی هستیم.


بیشتر بخوانید: تشخیص سرطان سینه با لامپ اشعه ایکس


به ازای هر یک میلیون نفر ۳ دستگاه نیاز است و کشور‌های همسایه مانند پاکستان، عراق و سوریه تعداد زیادی دستگاه نیاز دارند که این شرکت رایزنی‌هایی را با این کشور شروع کرده است.

در این شرکت دانش بنیان تحریم معنا ندارد چرا که تولید واقعی است و گام برداشتن در مسیر دستیابی به دانش فنی تولید تجهیزات پزشکی، نشان داد که استقلال صنعتی با اتکا بر ظرفیت‌های داخلی تحقق پذیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار