او ادامه داد: سرمایههای جوانان امروز در مغزهای آنان است نه در جیبهایشان، در تحریم جاهایی مورد هدف قرار میگیرد که ما خامفروشی داریم. امروز یک کیلو بذر خیار و گوجه به ارزش طلا است.
معاون علمی ریاست جمهوری بیان کرد: امروز دیگر کشور با نفت اداره نمیشود چراکه همه چیز در کشور مشکلش پول است، شرکتهای دانش بنیان زمین عجیب قریبی ندارند، در آنها مغزها حاکم هستند در واقع جامعه را این افراد میسازند.
ستاری گفت: اگر رسانه بخواهد رویکرد علمی داشته باشند باید روشهای فعالیت رسانهها تغییر کند؛ در توسعه هوش مصنوعی شرکتهای خوبی در کشور داریم که در ابعاد مختلف وجود دارند، اما رسانهها هم میتوانند در این حوزه ورود پیدا کنند.
او اظهار کرد: از حوزه مجازی به سلامت مردم میرسیم؛ در واقع سیستمهای تکنولوژی امروز جامعه را میشناسد و بر اساس نیاز مردم فعالیت میکنند که هوش مصنوعی از جمله آن است.
ستاری تصریح کرد: معاونت علمی یک پلتفرم و بستر برای توسعه هوش مصنوعی و علوم شناختی است، پس شما رسانهها اگر پتانسیل دریافت تکنولوژی و نوآوری داشته باشید پیروز میشوید و ایدههای زیادی در تحول رسانهها وجود دارد و باید از فضای سنتی رسانهها فاصله بگیریم.
معاون علمی ریاست جمهوری بیان کرد: آمادگی برای مرحله عملیاتی در حوزه علوم شناختی وجود دارد، بهتر است در قالب استارت آپ به علوم شناختی پرداخته شود چراکه جزء حوزههایی است که ما به صورت جدی به آن نیاز دارد اگر از این نوآورها در رسانهها استفاده نشود آسیب خواهیم دید، زیرا الآن رسانه احتیاج به نوآوری جدید دارد.
انتهای پیام/