فدراسیون ووشو در سال ۹۸ عملکرد درخشانی داشت و ووشو کاران کشورمان توانستند در شانگ‌های چین قهرمان جهان شوند.

عملکرد ووشو در سال ۹۸به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ووشو یک از رشته‌های رزمی کشورمان است که سال ۹۸ را با موفقیت سپری کرد و قهرمانی جهان در شانگ‌های چین، ورود ووشو به المپیک جوانان، جدایی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو بعد از ۱۳ سال از اتفاقات مهم این رشته ورزشی در سال ۹۸ است.

به هر حال عملکرد ووشو در سال ۹۸ را مورد ارزیابی قرار دادیم که از نظر خواهیم گذراند.

مقام دومی جوانان، ماحصل استعداد یابی در ووشو

تیم ملی ووشو جوانان کشورمان در دهمین دوره از مسابقات ووشوی جوانان آسیا (برونئی) در شهریور ماه توانست در بخش ساندا با کسب ۶ طلا، یک نقره و ۴ برنز به عنوان نایب قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست یابد و در مجموع ۲ بخش ساندا و تالو با ۷ مدال طلا، ۵ نقره و ۱۱ برنز به مقام سومی رسید. به هر حال نتایج درخشان ووشو در بخش جوانان نشان می‌دهد که استعدادیابی در این رشته ورزشی به خوبی صورت می‌گیرد و این جوانان می‌توانند در آینده جایگزین بزرگان ووشو شوند.

قهرمانی ووشو در سرزمین اژد‌ها

اوج هنرنمایی ووشو کشورمان به مسابقات قهرمانی جهان در شانگ‌های چین برمی گردد که سانداکاران کشورمان در ۲ بخش زنان و مردان توانستند با کسب ۸ مدال طلا مقام قهرمانی را در چین مهد ووشو بدست آورند.

علاوه بر این نکته جالب توجه در مسابقات جهانی ووشو این بود که جوانان ما پابه پای باتجربه‌ها در این رقابت‌ها درخشیدند و محمد علی مجیری با ۱۸ سال سن برای اولین بار در تاریخ ووشو کشورمان در بخش تالو توانست مدال طلا بدست آورد و علی خورشیدی با ۲۱ سال سن با غلبه بر حریف چینی خود برای اولین بار طلای جهان را دشت کرد. به هر حال این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه گذاری روی جوانان جواب داده است و آن‌ها روزی جای بزرگان این رشته ورزشی را می‌گیرند.

علاوه بر این تیم ملی بانوان ووشو کشورمان در مسابقات جهانی شانگ‌های چین با همان ترکیب ۳ نفره‌ای که ۲ سال پیش در کازان روسیه طلا گرفته بودند در این رقابت‌ها شرکت کردند و ۳ مدال طلا را تکرار کردند. همچنین مریم هاشمی، شهربانو منصوریان و محسن محمد سیفی توانستند پنجمین مدال طلای خود را در مسابقات جهانی کسب کنند.

پایان ریاست علی نژاد در ووشو

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو هم بعد از ۱۳ سال از این فدراسیون رفت و با حکم وزیر ورزش و جوانان به عنوان معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد. البته علی نژاد عضویت هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو و نایب رئیسی آسیا را برعهده دارد و به طور کامل از ووشو کنار نرفته است.

علاوه بر این علیرضا خسروی از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست فدراسیون ووشو انتخاب شد تا امورات این فدراسیون را تا مجمع انتخاباتی این فدراسیون انجام بدهد.

ورود ووشو به المپیک ۲۰۲۲ جوانان

همچنین ووشو کشورمان به المپیک ۲۰۲۲ جوانان راه یافت و به طور رسمی ووشوکاران جوان کشورمان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ جوانان در شهر داکار سنگال شرکت می‌کنند.

مسابقات ووشوی بانوان کشور در رده سنی بزرگسالان با قهرمانی تیم اصفهان و این رقابت‌ها در بخش آقایان هم با قهرمانی تیم زنجان به پایان رسید.

بازی‌های باقی مانده لیگ برتر ووشو هم به علت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در سال ۹۸ به تعویق افتاد و قرار است در سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار