معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: سند سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه تدوین شده و طی ماه جاری رونمایی می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی  با اشاره به رونمایی از سند سرمایه‌گذاری در استان  گفت: ایجاد اشتغال و رونق تولید مستلزم شکل‌گیری سرمایه‌گذاری است و بر همین مبنا تقسیم کاری انجام شده و رویکرد  سند سرمایه‌گذاری ایجاد اشغال جدید، حفظ اشتغال و توسعه ظرفیت‌های موجود است.

او عنوان کرد: توسعه زیر ساخت‌های اقتصادی در مناطق ویژه اقتصادی قصرشیرین و اسلام آبادغرب، شهرک‌های صنعتی، شهرک‌های کشاورزی، توسعه روش‌های آبیاری مدرن، توسعه زیرساخت‌های انبار و سردخانه، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای مناسب برای کار و تلاش فعالان اقتصادی با حذف موانع بوروکراتیک و حمایت واقعی و معنادار از سرمایه‌گذاران از جمله این استراتژی‌ها است.

حاتمی گفت: رفع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و رفع موانع تولید و بازگرداندن واحد‌های راکد و نیمه فعال و تملیک شده به چرخه فعالیت تولیدی و خدماتی در تمام بخش‌ها و توسعه ظرفیت واحد‌های موجود و دارای قابلیت با هدف اقتصادی و سود آور کردن کسب و کار واحد‌ها نیز به طور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

او با اشاره به تلاش برای جذب و جلب سرمایه‌گذاری‌های جدید داخلی و خارجی بر مبنای مزیت‌های استان در قالب برنامه‌های مدون و طراحی شده افزود: حمایت از بخش خدمات و زیر بخش‌های آن نظیر گردشگری، حمل و نقل، صنایع دستی، اصناف، محصولات فرهنگی، هنری و ورزشی، تجارت خارجی، مراکز مشاوره‌ای، آموزشی و مهارتی دانش پایه که بتوانند تحرک جدی در مشاغل کوچک و خانگی به وجود آورند نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

حاتمی با اشاره به ضرورت توجه به توانمند نمودن اقشار آسیب پذیر و با سطح درآمد پایین در حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها در زمینه اشتغال، آموزش، امتیازات قانونی فراگیر گفت: توجه به مزیت‌های نسبی و آشکار شده استان در قالب زنجیره‌های ارزش نظیر عسل، قطعه سازی، طیور محلی، نخود، روغن کرمانشاهی، تخمه سنقری، زیتون، انار، محصولات پائین دست پتروشیمی و صنایع دستی با هدفمند کردن حمایت‌های مالی، بانکی و آموزشی نیز صورت دارد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.