استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه بستر لازم برای جهش تولید در استان فراهم است، از مدیران استان خواست تا ابزار‌های لازم برای این جهش را فراهم کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، گفت: هرسال از سوی مقام معظم رهبری به یک عنوان نامگذاری می‌شود و شاهد هستیم که در سال‌های اخیر عمده شعار‌های سال حول محور مسائل اقتصادی است و این امر نشان دهنده اهمیت مسائل اقتصادی از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

او افزود: توجه به مسائل اقتصادی یک امر جدی و مهم است، چرا که اگر بخواهیم از بحران‌های پیش رو و بویژه بحث تحریم‌ها به سلامت عبور کنیم، باید در حوزه مسائل اقتصادی قوی شده و اقتصاد قوی داشته باشیم.

بازوند تاکید کرد: این نامگذاری و شعار سال که محصول رهنمود‌های متعدد مقام معظم رهبری است، راهبرد اساسی برای کل کشور است و در استان نیز باید طبق این راهبرد پیش برویم.

استاندار کرمانشاه جهش تولید را نیازمند تامین بستر‌هایی دانست و افزود: وقتی صحبت از جهش تولید می‌شود باید بستر‌های این جهش هم فراهم شود که خوشبختانه بستر لازم برای این کار در استان فراهم است.

بازوند افزود: سال گذشته در استان سه سند اقتصادی مقاومتی، سند تولید و سند اشتغال را تدوین کردیم که هر سه این سند‌ها که تا افق ۱۴۰۰ طراحی شده به منزله بستری مناسب برای جهش تولید در استان محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه جهش تولید در کنار بستر مناسب، نیازمند تامین ابزار مناسب نیز هست، گفت: ابزار این کار را باید مدیران استان فراهم کنند که به زودی هم اقدامات لازم در این زمینه در اولین جلسه ستاد تسهیل استان به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

او بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که بخش خصوصی باید محور این جهش قرار گیرد، اما این کار نیازمند همکاری و بسترسازی هرچه بیشتر مدیران برای فعالیت بخش خصوصی است.

بازوند ادامه داد: مدیران باید تسهیل گری کرده و بستر مناسب را با حذف بروکراسی‌های ادارای برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کنند.

او تاکید کرد: مدیران باید به نحوی عمل کنند که تولید درگیر بروکراسی ادارای نشود، به این معنی که اگر قرار است مجوزی ۱۰ روزه صادر شود، باید سعی کرد این کار ظرف یک روز انجام شود و در اینصورت می‌توانیم ابزار‌های لازم را برای جهش تولید در استان فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در سال جدید پس از عبور از بیماری کرونا مسائل مربوط به جهش تولید با جدیت و اولویت بیشتری در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: امیدواریم در دوران پساکرونا بتوانیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام داده و شاهد جهش تولید در استان باشیم.

بازوند با تاکید بر اینکه جهش تولید در استان چیز دور از ذهنی نیست، گفت: سال گذشته علی رغم تمام مشکلات اقتصادی کشور و با وجود تلاطم‌ها و حوادث تلخ آن استان توانست برنامه‌های خود را در حوزه اقتصاد استان عملی کرده و به کاهش نرخ بیکاری سه درصدی برسد.

استاندار کرمانشاه  بیان کرد: طبق اعلام مرکز آمار ایران، کرمانشاه در ۹ ماهه ابتدای سال گذشته به کاهش سه درصدی نرخ بیکاری دست یافته و بسیار امیدوار هستیم که با اعلام آمار جدید مربوط به ۱۲ ماهه سال گذشته، این کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان مجددا تکرار شود و به اهداف خود در این زمینه برسیم.

بازوند ادامه داد: با توجه به تجربه سال گذشته بسیار خوشبین هستیم که در سال جدید هم به اهداف تعیین شده در خصوص جهش تولید برسیم، چرا که استان کرمانشاه ظرفیت‌های خوبی دارد که باید با مشارکت بخش خصوصی و همراهی مدیران استان از آن بهره گرفت.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.