درصد اشغال هتل‌های استان در ایام تعطیلات نوروز امسال صفر بوده و تقریباً هیچ مسافری در هتل‌های استان اقامت نداشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبدالحمید حمیدی رئیس جامعه هتلداران کردستان امروز پنجشنبه ۷ فروردین ۹۹ افزود: در ایام تعطیلات نوروز ۹۹، هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیر‌های استان که تعداد آن‌ها ۵۸ واحد است، پذیرای هیچ مسافری نبوده‌اند.

او بابیان اینکه مراکز اقامتی استان کردستان همکاری بسیار مطلوبی در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از هیچ‌گونه مشکل اساسی در این خصوص در مراکز اقامتی استان گزارش نشده است.

رئیس جامعه هتلداران کردستان با اشاره به اینکه تعطیلی مراکز اقامتی نباید به فرصتی برای اجاره منازل شخصی از طرف افراد سودجو به مسافران تبدیل شود، افزود: خوشبختانه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با جدیت با مراکز متخلف برخورد کرده و در همین راستا شاهد پلمب ۵۶ واحد متخلف طی این مدت در استان بودیم.

او با اشاره به کاهش سفر‌ها در نوروز امسال، خاطرنشان کرد: قاعدتاً سفر در فرهنگ ایرانیان از دیرباز بوده و هست، امیدواریم با غلبه بر این ویروس و برنامه‌ریزی مناسب مجدداً شاهد رونق شکوفایی صنعت گردشگری ایران باشیم.

حمیدی در ادامه با اعلام آمادگی کامل مراکز اقامتی استان برای استقبال و پذیرایی از گردشگران ورودی به استان پس از نابودی ویروس کرونا گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای خلق سفر‌های خاطره‌انگیز برای مسافرانی که به کردستان خواهند کرد انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.