دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: چهار نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در استان افزوده شد و تعداد مبتلایان به این بیماری به ۷۱ نفر رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: با مثبت شدن آزمایش چهار نفر دیگر، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان تا امروز (پنج‌شنبه ۷ فروردین) به ۷۱ نفر افزایش یافت.

او افزود: از چهار بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یکی از آنان خانمی ۳۰ ساله ساکن بوشهر و خویشاوند یک از افرادی است که پیش از این نمونه آزمایش او مثبت اعلام‌شده که به صورت سرپایی درمان شده و با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر ادامه داد: بیمار جدید دیگر آقایی ۶۱ ساله ساکن کنگان است که سابقه مسافرت ندارد و دارای بیماری زمینه‌ای قلبی، دیابت و فشارخون است که در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بستری و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

کشمیری گفت: بیمار دیگر نیز آقایی ۲۴ ساله ساکن شهرستان دشتستان است که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص شده و اکنون با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی است.

تعداد قربانیان کرونا به پنج نفر رسید

او بابیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر تا کنون به پنج نفر رسیده است افزود: بیماری ۸۸ ساله ساکن شهرستان دشتستان که جواب نمونه آزمایش کرونا ویروس او مثبت اعلام شده، فوت کرده است و تاکنون نیز برای صدور مجوز دفن او منتظر جواب نمونه آزمایش بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه تا امروز ۵۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند، گفت: از ۷۱ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان، تاکنون ۶۰ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و شش نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

با سفرهای بی مورد تلاش برای کنترل کرونا را شکست ندهید

کشمیری افزود: نگران این موضوع هستم که با بی مسئولیتی تعدادی از افراد که سفر و رفت‌وآمد‌های غیرضروری دارند، تمام تلاش‌های یک‌ماهه همکارانم در بهداشت و درمان که شبانه‌روز در حال تلاش برای کنترل و پیشگیری ویروس کرونا هستند از بین برود.

او با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، تاکید کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دورهمی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه  کنند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از هم استانی‌ها خواست با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نظام سلامت را همیاری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.