لذت زندگی مدرن با اینترنت اشیاء

این روز‌ها نقش اینترنت اشیا بسیار پررنگ‌تر شده و زندگی را برای انسان ها مدرن و لذت بخش کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر  وضعیت کنونی را تجزیه و تحلیل کنیم خواهیم دید اینترنت اشیا رایج‌ترین واژه برای متخصصان دنیای کامپیوتر است. صد‌ها و هزاران شرکت بین المللی و چند ملیتی از استارتاپ ها  تا غول های جهانی فناوری برای این تکنولوژی متمرکز شدند تا محصولات و خدمات خود را بهبود بخشند. واضح است که اینترنت اشیا در هر جنبه از زندگی ما نفوذ می کند.

اینترنت اشیا همچنین بازه گسترده ای از مزایا را برای خانه های ما به همراه دارد امروزه تعداد زیادی لوازم خانگی مجهز به اینترنت اشیا در بازار وجد دارند و تقریبا می توان کار کرد هر دستگاه هوشمندی تحت کنترل داشت.

امنیت بالاتر و هوشمندتر

سیستم‌های اینترنت اشیا ایمنی خانه ها را هوشمندانه‌تر و دقیق‌تر ساخته است. زیرا وقتی در یک جلسه کاری شرکت می‌کنید یا برای تماشای بازی تیم مورد علاقه به استادیوم می‌روید این امکان وجود دارد تا از آنچه در خانه رخ می‌دهد اطلاع داشته باشید و اگر اتفاقی رخ بدهد می توانید به راحتی آن را شناسایی کنید.

وسایل خانگی اتوماتیک

از خواب بیدار می شوید و دستگاه قهوه ساز شروع به دم کردن نوشیدنی مورد علاقه شما می‌کند و تلویزیون روشن شده روی کانال مورد نظر شما قرار می‌گیرد به نظر شگفت انگیز است دیگر نیازی نیست نگران این باشید که آیا اجاق گاز خاموش یا روشن یا اتو در برق است خیر تمام لوازم خانگی به دستگاه های هوشمند شما متصل می شوند و اگر اتفاقی خارج از روال عادی کار کند به شما پیام  یا با یک تماس اطلاع می دهد.


بیشتر بخوانید: واقعیت مجازی چیست و چطور اختراع شد؟


تکنولوژی که امروز از داشتن آن لذت می بریم, درگذشته فقط در فیلم‌های علمی تخیلی دیده می‌شدند. رشد سریع فناوری و دقیق و بهتر شدن زندگی شگفت انگیز است. با این حال کارشناسان معتقدند که اینترنت اشیا در دوران کودکی خود به سر می‌برد و چند سال آینده تکنولوژی اینترنت اشیا فناوری‌های مهمی را نیرو می‌بخشد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.