معاون راهداری سازمان راهداری گفت: ۹ هزار کیلومتر راه روستایی در مناطق سیل زده آسیب دیده است.

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و اطلاعیه که صادر کرده بود در چند استان از روز گذشته شاهد بارش شدید باران بوده‌ایم، گفت: طبق اطلاعات و آمار‌های به دست آمده در شهر ایرانشهر ۵۰۰ راه روستایی مسدود شده که از این تعداد ۳۵۰ راه روستایی بازگشایی شده، اما هنوز ۱۵۰ روستا همچنان مسدود و تردد در آن‌ها به سختی انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در پنجم فروردین 


او با اشاره به اینکه در استان بوشهر و استان خوزستان راه روستایی مسدود شده بر اثر سیل نداریم، ادامه داد: در استان هرمزگان ۲۵ راه روستایی، در شمال کرمان ۹۴ راه روستایی و در جنوب کرمان هم ۳۹ راه روستایی مسدود است.

اکبری توضیح داد: خوشبختانه هیچ راه شریانی و اصلی مسدود شده وجود ندارد و تمامی راه‌های شریانی در استان‌های سیل زده باز است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: طبق آمار‌های به دست آمده ۹ هزار کیلومتر راه بر اثر سیل تخریب شده و ۵۶۰ پل و ابنیه فنی و ۲۶ هزار متر مکعب عملیات ریزش کوه و تراشه بر اثر سیل داشته‌ایم.

اکبری تصریح کرد: ۸۹۰ دستگاه ماشین آلات و ۱۳۰۰ نیروی نیروی راهدار در مناطق سیل زده در حال بازگشایی راه‌های آسیب دیده هستند.

معاون راهداری بیان کرد: بیشترین خسارت وارد شده مربوط به استان کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان است، اما هنوز هزینه‌ خسارت‌های وارد شده به صورت کامل برآورد نشده است.

اکبری با اشاره به اینکه بارندگی‌ها همچنان ادامه دارد و با عادی شدن وضعیت جوی تعدادی از راه‌های مسدود شده بازگشایی خواهد شد، افزود: در محور مشهد، سمنان و خوزستان راه‌های مسدود شده باز می‌شوند.

او گفت: تنها ۱۵ محور فرعی در کل کشور مسدود است که مربوط به استان‌های کرمانشاه، بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، چهارمحال بختیاری، خوزستان و خراسان رضوی است.

معاون راهداری سازمان راهداری تأکید کرد: ۱۵ محور فرعی به علت آبگرفتگی مسدود شده و در صورت کاهش یافتن میزان بارش‌ها برخی از این محور‌ها باز می‌شود.

او تأکید کرد: هیچ محور شریانی مسدودی در کشور نداریم و طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از وضعیت آب و هوا از فردا میزان بارش‌ها به حالت عادی خود باز خواهد گشت.

اکبری بیان کرد: هم اکنون بارش در استان مازندران، خراسان شمالی کاهش یافته و در گیلان، اردبیل، گلستان و شهر‌های شمالی هم این بارش‌ها ادامه دارد.

معاون راهداری اظهار کرد: بعید است بارندگی‌های شدید از فردا ادامه داشته باشد و طبق اطلاعات به دست آمده سامانه بارشی جدید از شنبه هفته آینده وارد کشور خواهد شد و از فردا شرایط جوی پایداری در کشور حاکم خواهد بود.

او افزود: تعدادی از این راه‌ها به این دلیل مسدود شده‌اند که در طول مسیر پل وجود ندارد و آب وارد جاده‌ها شده است و با قطع شدن باران و کاهش بارندگی آب‌ها در جاده‌ها فروکش می‌کند و مسیر‌ها بازگشایی می‌شود.

اکبری اظهار کرد: نیرو‌های راهداری همزمان با کاهش یافتن میزان بارش‌ها اقدام به باز کردن مسیر با استفاده از ماشین آلات خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار